شناسهٔ خبر: 153589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

تردد در گردنه ژالانه فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است

حسنی مدیرکل کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به بارش بیش از ۵۰ سانتی متری برف در گردنه ژالانه واقع در محور سروآباد - اورامان گفت: تردد در این گردنه فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: تا صبح امروز برخی از محورهای استان از جمله مسیر بانه و گردنه خان، با بارش برف همراه بود اما با تلاش راهداران در حال حاضر تردد در تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان برقرار است و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از شب گذشته تا صبح امروز در مسیر سقز - دیواندره و بالعکس به دلیل یخبندان و لغزندگی، تردد هر نوع کشنده ممنوع بود ولی صبح امروز باز شد گفت: در حال حاضر تردد در محور سروآباد- اورامان - پاوه در محدوده گردنه ژالانه، با زنجیر چرخ امکانپذیر است اما همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در تمام مسیرها الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه با اشاره به میزان بروفروبی در محورهای استان در ۲۴ ساعت گذشته افزود: در این مدت از مجموع ۵۵۵ کیلومتر برفروبی در محورهای استان، ۵۴۰ کیلومتر در محورهای شریانی و توسط ۳۳ نفر از عوامل راهداری و با استفاده از ۲۰ دستگاه ماشین آلات انجام شد.

وی میزان شن و نمک مصرفی در محورهای شریانی را ۲۸۳ تن اعلام کرد و یاد آور شد: همچنین ۱۵ کیلومتر از محورهای غیرشریانی استان نیز توسط ۲ نفر از نیروهای راهداری، با استفاده از یک دستگاه ماشین آلات و پنج تن شن و نمک برفروبی شد.