شناسهٔ خبر: 153591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صعود ۲۳ پله‌ای راهداری استان مرکزی در ارزیابی عملکرد درون سازمانی

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از صعود ۲۳ پله‌ای این اداره کل در ارزیابی عملکرد درون سازمانی بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، میثم قدمی اظهار کرد: بهسازی و ارتقای کیفیت اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استان یکی از مهم‌ترین اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز بوده که ارائه راهکار برای تحقق این هدف در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات برای این منظور یکی از مهم‌ترین راهکارهای ارائه شده‌است که مورد موافقت قرار گرفته است، افزود: مالکان ناوگان فعال اتوبوسی و مینی بوسی استان البرز می‌توانند برای تعمیرات ناوگان خود از تسهیلات بند "الف" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بهره‌مند شوند.

این مسئول با تأکید بر اینکه تسهیلات مذکور با نرخ بهره ۱۵.۳ درصد است، گفت: رقم اعطایی با عاملیت بانک کارآفرینی امید و با دوره مشارکت، تنفس و بازپرداخت حداکثر ۷ ساله پرداخت می‌شود.

قدمی مراجعه به سایت اینترنت www.t۱۸.rmto.ir را اولین مرحله اقدام به ثبت‌نام عنوان کرد و گفت: در شرایط حاضر نیاز به مراجعه حضوری افراد نبوده و مراحل کار صرفاً از طریق سامانه مربوطه صورت‌می‌گیرد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح‌کرد: ثبت نام برای استفاده از تسهیلات این طرح از دوم دی ماه آغاز شده‌است و متقاضیان به‌مدت دو هفته فرصت دارند صفحه ثبت‌نام را در سامانه مذکور تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت پرداخت این تسهیلات با ناوگان دارای کارت هوشمند فعال و صورت وضعیت‌های اخذ شده دارای کد رهگیری در سال جاری است، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری تخصیص‌یافته، ناوگان واجد شرایط و دارای توجیه فنی و کارکرد مناسب برای بهره‌مندی از این تسهیلات بررسی شده و مطابق با ضوابط جاری به کمیته استانی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جهت انجام مراحل بعدی معرفی می‌شوند.

این مسئول با تأکید بر اینکه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز برای کمک به بهسازی و ارتقای کیفیت اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های استان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، یادآور شد: متقاضیان استفاده از تسهیلات باید تحقق اشتغال پیش‌بینی شده و تداوم فعالیت به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در آخرین ارزیابی عملکرد درون‌سازمانی با ۲۳ پله رشد نسبت به سال گذشته در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی افزود: با اعتبارات خوب ملی و استانی جذب شده و تلاش‌های صورت گرفته برای انعقاد قراردادهای مختلف و پیشبرد برنامه‌های هدف و همچنین پیشرفت فیزیکی قابل توجه پروژه‌های اجرایی، خوشبختانه ضمن ارتقا عملکرد و کیفیت راه‌ها در استان، امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با ۲۳ پله رشدِ جایگاه درون‌سازمانی، از لحاظ ارتقا عملکرد از بین ۳۳ اداره کل راهداری سراسر کشور در رتبه اول و در مجموع در رتبه سوم قرار گرفته است.

به گفته وی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی با کسب ۸۴.۸۴ امتیاز در جایگاه اول و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با کسب ۷۷.۵۶ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد که امیدواریم با جدیت به کار گرفته شده و تداوم تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی و جهادی بتوانیم این جایگاه را در سال آینده نیز ارتقا ببخشیم تا در این راستا استان مرکزی نیز از راه‌های با کیفیت‌تری بهره‌مند گردد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام از دیگر اقدامات شاخصی است که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به آن اشاره کرد و گفت: ۶۳ طرح مختلف در حوزه ساخت راه‌های روستایی، تکمیل پل و تقاطعات غیرهمسطح، اصلاح هندسی مسیر، تعریض جاده و تکمیل باند دوم در حوزه توسعه راه‌ها و تکمیل ساختمان راهدارخانه‌ها، پلیس راه و انبارهای مختلف مصالح، سوله‌ها و آشیانه ماشین آلات از جمله اقداماتی است که طی دو سال اخیر در استان مرکزی تحقق یافته تا موجب رشد چشمگیر کیفیت راه‌های استان و عناصر وابسته به آن شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات و مجوزهای ملی و استانی جذب شده در سال گذشته در حوزه فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برابر ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده که منجر به تحقق عمده اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای در استان شده‌است.

جهانی یادآور شد: در همین راستا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان نیز امسال موفق به کسب رتبه اول در گروه زیربنایی و همچنین کسب رتبه اول در بین ۵۸ اداره کل در جشنواره شهید رجایی استان شد تا خوشبختانه چه در حوزه استانی و چه کشوری موفق به کسب رتبه‌های برتر شویم که نتیجه آن ارتقا کیفیت راه‌های استان مرکزی است.

کسب رتبه‌های برتر در زمینه‌های اشتغال‌زایی، مدیریت سبز، رفع نقاط حادثه‌خیز، مناسب سازی فضای ادارات، روکش آسفالت راه‌ها، تسهیل سفرهای اربعین، حمل کالاهای اساسی در تخلیه بنادر جنوب کشور، پدافند غیرعامل، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت هوشمند راه‌ها، مدیریت حمل کالاهای معدنی، حراست و روابط عمومی اداره کل از جمله موفقیت‌هایی است که به همت مجموع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی محقق گشته‌است. ناوگان را در حمل و نقل جاده‌ای تعهد کنند.