شناسهٔ خبر: 153605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۳ منطقه از بافت بروجرد نیازمند بازآفرینی است

بافت فرسوده سرپرست اداره راه و شهر سازی بروجرد گفت: ۱۳ منطقه بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در بروجرد وجود دارد که اقدامات لازم در این مناطق انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، داریوش آزادبخت سرپرست اداره راه و شهرسازی بروجرد در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در فرمانداری بروجرد برگزار شد،ضمن اشاره به وسعت بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی این شهرستان افزود: ۱۳ منطقه بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در بروجرد وجود دارد که اقدامات لازم در این مناطق انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بازآفرینی شهری یک برنامه جامع اقدام مشترک برای مناطق کم برخوردار است، مناطقی که جمعیت بالا و سیمای شهری نامناسب دارند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: مساحت بافت فرسوده شهری بروجرد ۲۷۱ هکتار است که برنامه‌های بازآفرینی شهری در این مناطق انجام می‌شود.

آزاد بخت افزود: در محله دره غریب بروجرد پنج پروژه انجام شده که تحویل موقت شده است، مرمت و احیای سرای قیصریه و سرای‌حافظیه و نماسازی و کف سازی محله خوشبین بروجرد و ورزشگاه محله علی آباد از دیگر اقدامات است. 

وی اظهار داشت: ۸۰۰ واحد مسکن در قالب ۳۷۸ پروژه در مناطق هدف بازآفرینی شهری تعریف شده که برای ۲۰۰ پروژه از آن ها پرونده تشکیل شده است.