شناسهٔ خبر: 153617 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران و وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، غرب، شمال‌غرب و شمال کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، غرب، شمال‌غرب و شمال کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی شده که بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف است. برای سواحل دریای خزر نیز کاهش دما رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه جوی آرام در کشور پیش‌بینی شده است که این شرایط سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

نقشینه توضیح داد: پنجشنبه بارش‌ در استان‌های ساحلی خزر، آغاز می‌شود و جمعه علاوه بر سواحل شمالی در برخی از نواحی شمال‌شرق، بارش پیش‌بینی شده است که همراه با کاهش دما است. پنجشنبه در بخش‌های از جنوب‌غرب، افزایش ابر و بارش پراکنده مورد انتظار است.

به گفته او، امروز در مناطقی از شمال‌غرب،‌ استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال‌شرق، افزایش سرعت وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه جمعه در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ می‌دهد، دریای خزر را طی امروز و خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز را از امشب تا پنجشنبه، مواجگ و متلاطم پیش‌بینی کرد.

به گفته او، تهران امروز وزش باد دارد. فردا آسمان تهران صاف است، چهارشنبه وزش باد ملایم است. بیشینه دمای تهران امروز 15 و فردا 16 درجه می‌شود و کمینه دما امروز 11 درجه بالای صفر گزارش شد.