شناسهٔ خبر: 153626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیکر مطهر شهید گمنام در بینالود آرام گرفت

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس در شهر جدید بینالود با حضور با شکوه مردم ولایتمدار و مومن شهر جدید بینالود و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، حجت‌الاسلام برزو دشتکی، امام جمعه بخش احمد آباد گفت: با ورود پیکر مطهر شهید گمنام مردم ولایتمدار خراسان رضوی بویژه مردم شهر جدید بینالود با حضور گسترده مردم از پیکر مطهر این شهید گمنام استقبال کردند و سپس عطرآگین شدند.
حجت‌الاسلام برزو دشتکی افزود: محلات شهر از عطرحضور شهید به همراه کاروان خودرویی مراسم وداع با پیکر مطهر شهید در مسجد حضرت معصومه (س)، تشییع و خاکسپاری این لاله زهرایی نیز با شکوه بیشتر از مقابل مسجد امام رضا(ع) شهر بینالود همراه با برگزاری تشریفات نظامی و نواختن گروه مارش نظامی آغاز و در میان اشک و ماتم و اندوه مردم و عزاداری و نوحه خوانی به سمت یادمان شهدای شهر انجام شد.

حجت‌الاسلام برزو دشتکی، امام جمعه بخش احمد آباد، ضمن تقدیر از حضور پرشکوه مردم در این مراسم ، یادآور شد: وجود مزار شهید گمنام در شهر جدید بینالود مایه خیر و برکت برای مردم منطقه و فرصتی برای تقرب جستن به خدا، تذهیب نفس و حرکت به سوی کمال است.

وی ادامه داد: اقتدار امروز این کشور مدیون خون همین جوانانی است که با دست خالی و در شرایط دشوار از هیچ ایثار و فداکاری برای دفاع از مرز و بوم خود دریغ نکردند.

حجت‌الاسلام دشتکی خاطرنشان‌کرد: وظیفه ما در قبال این از خود گذشتگی‌ها، ادامه راه شهیدان، حفظ نظام جمهوری اسلامی، خدمت به خانواده معظم شهدا، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان سرافراز است.

در ادامه مراسم همزمان با نوحه خوانی و عزاداری، پیکر مطهر شهید گمنام، غرق در اشک و ماتم مردم و خانواده شهدا در آرامگاه ابدی در بوستان خانواده شهر جدید بینالود و محل احداث بنای یادبود شهدای شهر آرام گرفت.

گفتنی است؛این شهید والامقام در سن ۲۴ سالگی در منطقه سومار در عملیات مسلم بن عقیل در مهرماه سال ۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل آمده است.

 پیش از این پیکر ۲ شهید گمنام در شهر "مُلک آباد"، مرکز این بخش خاکسپاری شده بود که امروز سومین شهید گمنام نیز در شهر هشت هزار نفری بینالود تدفین شده است.