شناسهٔ خبر: 153642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سند بلندمرتبه سازی مشهد در انتظار جمع‌بندی نظرات تخصصی و نخبگانی توسط شهرداری

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: سند بلندمرتبه سازی در مشهد با جمع‌بندی نظرات تخصصی و نخبگانی توسط شهرداری نسخه اولیه آن در سال جاری تهیه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ماده۵ استان خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در زمان تصویب طرح جامع شهر مشهد در سال ١٣٩۵، مقرر شده بود سند بلندمرتبه‌سازی شهر مشهد در پیوست این طرح تهیه و به تصویب برسد که با تاخیری چند ساله نسخه اولیه آن توسط شهرداری در سال جاری تهیه شد.

داعی با بیان اینکه این سند هنوز وارد مراحل بررسی قانونی نشده است، افزود: با توجه به اهمیت سند بلندمرتبه‌سازی و نقش آن در آینده شهرسازی شهر مشهد مقدس، کمیسیون ماده۵ مقرر کرد قبل از ارائه این طرح به دبیرخانه کمیسیون و ورود به فرآیند بررسی کمیته فنی کمیسیون، این سند توسط شهرداری به صورت عمومی منتشر و نظرات متخصصین و سایر گروه‌های ذی‌مدخل در مساله بلندمرتبه‌سازی دریافت شود.

وی ضمن قدردانی از عملکرد دغدغه‌مندانه شهرداری مشهد در انتشار این سند و برگزاری جلسات عمومی متعدد برای دریافت دیدگاه‌های مختلف گفت: اکنون نیز دبیرخانه کمیسیون ماده۵ در انتظار ارائه جمع‌بندی جلسات کارشناسی عمومی و نظرات نخبگانی توسط شهرداری است تا با صورت‌بندی نهایی این دیدگاه‌ها نسبت به نحوه ادامه بررسی این سند به صورت بازنگری کلی یا اصلاحات جزئی تصمیم‌گیری شود. دبیر کمیسیون ماده۵ استان تاکید کرد با توجه به تکلیف شورایعالی شهرسازی و معماری، از این پس هرگونه پاسخگویی به درخواست‌های موردی،   صرفا در چارچوب این سند امکان‌پذیر خواهد بود.