شناسهٔ خبر: 153655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماه امسال؛

بیش از هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان شمالی خط کشی شد

خط کشی یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان شمالی طی ۹ ماه امسال خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، حامد معروف معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: خط کشی محورها موجب افزایش ایمنی راه ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده ای به ویژه در شب ، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش تصادفات رانندگی می شود.

معروف افزود: اجرای  ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع علائم افقی و خط نوشته ها و تعمیر و نصب حفاظ ایمنی گاردریل و نرده پل به طول ۳ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که در این مدت به منظور ایمنی جاده ها انجام شده است.

وی به تهیه، نصب و تعمیرات ۱۳ هزار عدد علائم ایمنی راه ها (اخطاری، انتظامی، مسیرنما و ...) اشاره و اظهارکرد: ۴۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی راه ها با اولویت نقاط پرتصادف، راه های آسیایی و گردشگری تهیه، نصب و تعمیر و ۱۵ کیلومتر شیار لرزاننده طولی با اولویت میانه راه های دوخطه اجرا شده است.

وی ایمن سازی ۳۶۰ عدد سرگاردریل ( با اولویت بالی شکل و مهار در خاک)، موانع صلب و دماغه ها و نصب ناحیه انتقالی پل ها را از جمله اقدامات دیگر در حوزه ایمنی راه و حریم برشمرد و ادامه داد: کاربران جاده ای می توانند هر گونه نواقص جاده‌ای را از طریق  سامانه ارتباطی۱۴۱  به این اداره کل اعلام کنند.