شناسهٔ خبر: 153666 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش بیش از ۲ برابری شناسایی تخلفات ترافیکی در تردد ناوگان حمل و نقل استان مرکزی

تخلف معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، ۷۳۴ مورد تخلف در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در استان مرکزی توسط کارشناسان این اداره کل شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «علی امیری» معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تقویت گشت‌های سیار حمل و نقلی به منظور تشدید نظارت‌های میدانی بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌های استان مرکزی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۷۳۴ مورد انواع تخلفات ترافیکی از ناوگان حمل و نقل عمومی عبوری از جاده‌های استان مرکزی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به جدیت به کار گرفته شده در اجرای این طرح و مشارکت پلیس راه استان در مبادی ورودی و خروجی استان به ویژه در محل پاسگاه‌های پلیس راه در ۹ ماهه امسال ۷۳۴ مورد انواع تخلف ترافیکی در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی شناسایی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹ درصد رشد داشته است.

امیری هدف از اجرای این طرح را تلاش برای ایجاد یک بستر نظام مند با محوریت تردد ایمن و حمایت از رانندگان قانون‌مند عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین نتایج حاصل از این کار، جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی، کاهش تصادفات جاده‌ای و اخذ بارنامه جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌های بیمه برای مواقعی است که متأسفانه ناوگان دچار حادثه‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در استان مرکزی خوشبختانه امروزه شاهد کاهش تخلفات حمل بار دارای اضافه تناژ هستیم که متأسفانه موجب وارد آمدن آسیب جدی به زیرساخت‌های جاده‌ای می‌شوند.

به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیشترین میزان تخلفات احصاء شده مربوط به حمل کالای بدون بارنامه، حمل بار دارای اضافه تناژ و عدم رعایت نکاتی همچون اخذ معاینه فنی، ایمنی وسایل نقلیه و حمل بار بصورت نا ایمن است.

صدور جریمه توسط پلیس راه و رسیدگی به پرونده متخلفین در کمیسیون های مواد ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات حمل و نقلی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اقدامات بازدارنده‌ای است که به گفته امیری برای نظام بخشی در صنعت حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد.