شناسهٔ خبر: 153674 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

۲۰ مصوبه در کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای چهارمحال و بختیاری

جلسه کمیسیون ماده 5 استان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در جلسه کمیسون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای استان ۲۰ مورد از شهرهای مختلف به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، زهره جعفریان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به ۲۰ مورد مصوبه در کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای استان گفت: این موارد در شهرهای شهرکرد، بروجن، فارسان، کیان، سورشجان، هفشجان به تصویب رسید.

وی تصویب طرح تفکیکی و ساماندهی اراضی ۶۱ هکتاری نهضت ملی مسکن بروجن را یکی از مهمترین مصوبات این جلسه برشمرد و افزود: الحاق این اراضی به محدوده شهر بروجن قبلا در کارگروه امور زیربنایی استان به تصویب رسیده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری طرح اصلاح اراضی نهضت ملی مسکن شهر فارسان، سیاست ها و ضوابط بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در راستای بسته تشویقی ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و ضوابط استقرار بنا در کاربری مسکونی را از دیگر مصوبات مهم این جلسه برشمرد.

جعفریان ادامه داد: نغییر کاربری، اصلاح شبکه معابر، تفکیک زمین، اصلاح عرض معابر، طرح تفکیکی از دیگرعناوین مصوبات کمیسیون ماده پنج شهرهای استان است.

وی همچنین به تصویب ۶ طرح شامل پرورش بوقلمون، خدمات رفاهی و گردشگری، بوم گردی، توسعه بنا و ...در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری استان اشاره کرد و گفت: این طرح ها مربوط به شهرستان های  کوهرنگ، کیار، بروجن، شهرکرد، و فرخشهر است و پس از رفع ایرادات جزئی در شورای برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد.