شناسهٔ خبر: 153675 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

حضور سازمان هواشناسی کشور در دومین نمایشگاه ایران قوی 

نمایشگاه سازمان هواشناسی کشور برای معرفی توانمندی های حوزه مدیریت بحران مخاطرات جوی با برپایی غرفه در دومین نمایشگاه ایران قوی حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، در نمایشگاه ایران قوی که سازمان هواشناسی کشور نیز حضور یافت، برخی توانمندی‌های سازمان در حوزه‌های زیرساختی، ایستگاه‌های هواشناسی و سامانه‌های هشدار سیل، آلودگی هوا و انواع پیش‌بینی‌های هواشناسی ارائه شده است.

رادیو سوند ایرانی یکی از تجهیزات استراتژیک برای پایش وضعیت پارامترهای جوی در لایه‌های مختلف جو است که در این نمایشگاه معرفی شده است. 

این محصول به وسیله شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان هواشناسی کشور طراحی و تولید شده است.

اگرچه این سنجنده هنوز استانداردهای لازم را برای بهره برداری در ایستگاه‌های هواشناسی کشور دریافت نکرده اما قابلیت‌های خوبی به عنوان یک محصول ملی دارد.

رادیوسوند به وسیله بالن هواشناسی در جو رها می‌شود و داده‌های دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، ارتفاع ژئوپتانسیل و فشار هوا را ثبت و به وسیله بستر ارتباطی رادیویی به گیرنده زمینی ارسال می‌کند.

بازدید وزیر کشور از غرفه سازمان هواشناسی

وزیر کشور با حضور در غرفه سازمان هواشناسی کشور در دومین نمایشگاه ایران قوی، با برخی توانمندی های حوزه مدیریت بحران مخاطرات جوی کشور آشنا شد.

احمد وحیدی در این بازدید بر اهمیت بهره گیری از فناوری‌ها و تجهیزات نوین در حوزه پایش و پیش بینی جوی تاکید کرد و هواشناسی را از دستگاه‌های مهم در حوزه مدیریت بحران برشمرد.

نعمت  اله عقبا سرپرست اداره سامانه‌های پایه و استانداردهای فنی سازمان هواشناسی کشور نیز در این بازدید عملکرد ایستگاه خودکار هواشناسی و فرایندهای مرتبط با تولید داده را تشریح کرد.