شناسهٔ خبر: 153684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قدردانی استاندار آذربایجان غربی از زحمات خالصانه راهداری و حمل و نقل جاده ای

b19abf42-72d8-42be-9f0a-8457ecdf5afc.jpg استاندار آذربایجان غربی در دیدار با خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای به مناسبت هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان از زحمات این مجموعه قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در  دیدار با مدیر کل،  راهداران و صنوف حمل و نقلی استان از زحمات شبانه روزی این قشر تقدیر کرد و گفت: این مجموعه با ایفای نقش در حوزه های ترمیم، بهسازی، بازسازی و نگهداری راه های اصلی و فرعی و همچنین احداث جاده های روستائی نقش به سزائی را در رفاه جامعه ایفا می کنند و از تلاش های شبانه روزی ایشان تشکر می کنم.

وی افزود: میزان مطالبات در این استان به دلیل طولی بودن و پراکندگی زیاد بسیار بالاست و در دهه های گذشته با توجه با شرایط  عقب افتادگی های بسیاری داشته است که باید به عنوان مطالبات مردم پیگیری شود و در این امر طبق اولویت دولت سیزدهم عدالت باید رعایت شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: امید داریم با برنامه ریزی جهت افزایش سرعت و شتاب عملیاتی، پرونده راه های روستائی استان به عنوان یک مطالبه جدی مردم بسته شودو جشن برخورداری برای مردم استان برگزار کنیم.

محمد صادق معتمدیان خاطر نشان کرد: 5 پایانه مرزی بین المللی در استان آذربایجان غربی فعالیت دارد و با توجه به شاخصه مهم تجارت، مرز و حمل ونقل استان آذربایجان غربی، برنامه دولت توسعه و رونق پایانه های مرزی و روان سازی تردد در آن است.

مقام عالی استان در ادامه سخنان خود گفت: توجه به زیرساخت های حمل و نقلی نیز یکی دیگر از برنامه های دولت سیزدهم بوده و بازسازی و توسعه مسیر های منتهی به پایانه های مرزی در اولویت قرار دارد و در همین راستا اقدامات خوبی انجام و برای ادامه عملیات توسعه، اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است که در سال آینده شاهد توسعه آنها خواهیم بود

وی یاد آور شد: یکی از مهم ترین معیار ها و شاخص های توسعه یافتگی در کشور ها بحث پویایی و فعال بودن حمل و نقل است و حمل و نقل هم زمانی پویا خواهد شد که زیر ساخت های لازم از جمله راه را داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با عملکرد مرزهای استان گفت: ارگان های مستقر در مرز ها باید در کمترین زمان ممکن زمینه را برای عبور ناوگان و مسافرین فراهم کنند و باید با کاهش ایستائی در مرزها از طریق افزایش امکانات و ظرفیت ها،این مبادی ورودی و خروجی به  کشور را از محل توقف به محل عبور تغییر دهیم.

وی افزود: پس از افزایش امکانات در مرز ها با حذف عملیات ترانشیپ، در آینده توسعه و پیشرفت در استان مشهود بوده  و از ظرفیت های مرز های استان در راستای حمل و نقل ترکیبی در استان از طریق دریا و جاده با دسترسی به دریای مدیترانه نیز حرکت میکنیم که این اقدامات در سطح ملی نیز اثرات خود را نشان خواهد داد

معتمدیان خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های ما در استان برقراری ارتباط تنگاتنگ با تشکل ها به منظور افزایش ارتباط با مردم و صنوف است.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از زحمات راهداران استان که در سخت ترین شرایط و ایام سرد سال به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند،نهایت قدردانی را داشته باشیم و به  شما توصیه می کنم که کلیه امکانات را برای راهداران استان فراهم کنید تا خدمات رسانی افزایش یابد.