شناسهٔ خبر: 153693 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بخشنامه جذب و توزیع سهمیه‌های چهارگانه قیر به زودی ابلاغ می‌شود

ببینید| اولین جلسه کارگروه قیر در سال 1402 معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محتوای «بخش نامه جذب و توزیع سهمیه‌های چهارگانه قیر جهت اجرای طرح‌های عمرانی کشور» نهایی شده است، گفت: به زودی این بخش‌نامه به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه کارگروه قیر سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه چهارم دی ماه به ریاست امیر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان وزارتخانه های کشور، صمت، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن و سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

در ابتدای این نشست غفاری به تشریح نقش وزیر راه و شهرسازی در تصویب طرح اصلاح بند «ک» تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۲در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: ابتکار عمل و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی منجر به رفع ابهامات سایر دستگاه‌های تصمیم گیر شد و سر انجام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح بند «ک» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» را که در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ اول آذر ۱۴۰۲ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاح ماده واحده، موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده، برای اجرا به وزارتخانه‌های نفت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

وی در ادامه از نهایی شدن محتوای «بخشنامه جذب و توزیع سهمیه‌های چهارگانه قیر جهت اجرای طرح های عمرانی کشور» خبر داد و گفت: به زودی این بخشنامه به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخصیص سهمیه یک سوم در هفته گذشته، تاکید کرد: اصل شفاف سازی، مستند سازی و آگاه سازی در تهیه گزارش‌ها لحاظ شود تا تاثیرگذاری حداکثری را در بر داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه در برخی از استان‌ها به ویژه استان‌های نیمه شمالی کشور فصل انجام عملیات آسفالت تمام شده است، در خصوص مدیریت میزان جذب قیر و مصرف آن در پروژه‌ها دقت شود. به عنوان مثال در وزارت راه و شهرسازی مصارف در این فصل به استان های جنوبی کشور بیشتر اختصاص می یابد.

غفاری افزود: در خصوص نرخ نیز بر سر مبنا قرار دادن متوسط قیمت ۹ ماهه اول امسال توافق حاصل شده است و در حال رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای تثبیت همین نرخ هستیم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی بر اصل همگرایی تاکید کرد و گفت: با راه اندازی یک سامانه واحد دستگاه های ذی‌ربط می توانند به صورت یکپارچه دیده شوند.