شناسهٔ خبر: 153701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین خدمات زیربنائی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تسریع یابد

1 جلسه استانی قرارگاه مسکن با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی و مدیران مرتبط با حوزه نهضت ملی مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه قرارگاه مسکن استان در ۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ به ریاست سید احمد موسوی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی و با حضور حجت اله سروری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان، فرهاد سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند و سایر مدیران و کارشناسان مرتبط عضو قرارگاه برگزار شد.

موسوی در این جلسه گفت: تأمین اراضی یکی از اساس مهم طرح نهضت ملی مسکن است و اراضی مورد نیاز این طرح در محدوده روستاهای مجاور شهرها با هماهنگی بنیاد مسکن و منابع طبیعی باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: مشکل اساسی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین خدمات زیربنایی است که این مورد نیز باید توسط دستگاه‌های خدمات رسان با سرعت پیگیری و در کلیه پروژه‌ها روند تأمین و تکمیل خدمات تسریع پیدا کند و پیرو آن مقرر شد جلسه‌ای جداگانه با حضور دستگاه‌های خدمت‌رسان و بانک‌ها در رابطه با تأسیسات زیربنایی و فعالیت دستگاه‌های خدمت‌رسان و تأمین تسهیلات در رابطه با طرح‌های نهضت ملی مسکن برگزار شود.

موسوی ضمن تأکید بر اهمیت واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت خاطر نشان کرد: واگذاری زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین تحویل بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن از اهم برنامه‌های اداره کل در ایام اله دهه فجر سال جاری است.

مدیرعامل شرکت عمران سهند نیز در این جلسه متعهد شد تا آخر دی‌ماه عملیات آماده سازی ۲۰ هکتار از اراضی فاز ۵ شهر جدید سهند آغاز شده و در حدود ۳۲۰۰ واحد مسکونی از فاز ۵ در دهه فجر سال جاری به متقاضیان تخصیص یابد.

سعیدی در ادامه گفت: اتمام طرح آماده سازی ۶۵۰۰ واحد مسکونی دیگر تا پایان بهمن ماه از اهم برنامه‌های شرکت عمران بوده که تا پایان سال نیز عملیات آماده سازی آن آغاز شده و در فروردین ماه ۱۴۰۳ به متقاضیان تخصیص خواهد یافت.

شایان‌ذکر است جلسات قرارگاه مسکن استان به‌صورت مستمر با حضور اعضای قرارگاه و کارشناسان مرتبط جهت تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن برگزار می‌شود.