شناسهٔ خبر: 153708 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفیر مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم:

توجه مدیران به حوادث و بلایای طبیعی منحصر به دوره‌ای خاص نباشد

زلزله بم سفیر مقاوم‌سازی و بازسازی شهرستان بم، با بیان اینکه نباید توجه مدیران به حوادث و بلایای طبیعی منحصر به دوره‌ای خاص باشد، گفت: ارگان‌های مسئول در حوزه بازآفرینی شهری نسبت به مقابله با بلایای طبیعی نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا نتایج لازم و مفید کسب شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، جلسه هیئت ارزیابی رویداد ملی بم در استان زنجان روز دوشنبه در محل ساختمان شماره دو اداره کل راه و شهرسازی استان، با حضور معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، سفیر مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم مصطفی زینت‌بخش و نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

در این جلسه سفیر مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم، با بیان اینکه در سال ۸۲ بر اثر زلزله، شهر بم تخریب شد و بیش از ۳۴ هزار نفر کشته و بیش از ۲۰۰ هزار نفر زخمی شدند، گفت: برای اولین بار سال گذشته نشستی با هدف انتقال تجربیات و راهکارهای برون رفت از مشکلاتی که بعد از زلزله، مدیران شهرستان بم کسب کردند و تبادل نظرات و تجربیات در حوزه مقاوم سازی و بازسازی، برگزار شد و دستاوردهای خوبی هم حاصل شد. 

مصطفی زینت‌بخش، به اهداف برگزاری این نشست اشاره کرد و ابراز کرد: هدف از برگزاری این نشست انتقال تجارب و دادن هشدار و آلارم‌هایی در زمینه زلزله بود و همچنین این نشست فرصت خوبی است تا خودمان را برای مقابله با حوادث آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سفیران شهر بم به استان‌های مختلف کشور سفر کردند و در شهرهای جامع هدف حضور داشتند، ابراز کرد: حادثه برای همه است و باید آمادگی در برابر حوادث مد نظر همه باشد. 

سفیر مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم، بیان کرد: طی سال گذشته بسته‌های تشویقی در زمینه مقاوم سازی به فرمانداران و شهرداران شهرستانها توسط شرکت بازآفرینی شهری ابلاغ شد.

زینت‌بخش، با بیان اینکه ۵ دی ماه به نام روز ایمنی و مقابله با بلایای طبیعی در تاریخ تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت شده‌است، بیان کرد: نباید توجه مدیران به حوادث و بلایای طبیعی منحصر به دوره‌ای خاص باشد.

وی، گفت: ارگان‌های مسئول در حوزه بازآفرینی شهری نسبت به مقابله با بلایای طبیعی نگاه ویژه‌ای داشته‌باشند تا نتایج لازم و مفید کسب شود.