شناسهٔ خبر: 153713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعلام شرایط استفاده از تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی در لرستان

عبدی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: شرایط استفاده از تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه به منظور انجام تعمیرات و بهسازی ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی در استان اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، رضا عبدی معاون حمل و نقل این اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اظهار کرد: شرایط استفاده از تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف انجام تعمیرات و بهسازی ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس در استان اعلام شد و مالکانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات هستند برابر سهمیه اختصاص‌یافته به استان از سهمیه کشوری، می‌توانند از این تسهیلات استفاده‌کنند.

وی اضافه‌کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری اولویت پرداخت با ناوگان فعال مدل‌پایین، در حال بازسازی، نیاز به بازسازی و دارای کارکرد مناسب (حداقل ۱۲۰ صورت‌وضعیت) در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ می‌باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان تصریح‌کرد: متقاضیان از ۲ تا ۱۶ دی ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات به نشانی اینترنتی https://t18.rmto.ir ثبت نام کنند.

عبدی بیان کرد: تمامی مراحل ثبت نام و معرفی به بانک به‌صورت سامانه‌ای می‌باشد و نیاز به مراجعه حضوری مالکین نمی‌باشد و در صورت داشتن هرگونه سؤال با شماره ۰۶۶۳۳۴۳۶۳۲۱ یا ۰۶۶۳۳۴۰۳۶۶۵ داخلی ۴۱۵ حاتمیان کارشناس اداره حمل و نقل مسافر تماس حاصل کنند.

وی به شرایط و ضوابط تسهیلات اشاره کرد و افزود: شرایط سنی متقاضیان سن ۱۸ تا ۷۰ سال، تقاضای کتبی مالک ناوگان، نرخ سود تسهیلات ۱۵ درصد است، دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه، مبلغ پرداخت تسهیلات بازسازی برای اتوبوس حداکثر ۷۰۰ میلیون تومان و برای مینی بوس حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد و عدم دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان در سال‌های گذشته از جمله این شرایط است.