شناسهٔ خبر: 153716 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۷۰ درصدی زیرساخت طرح قطار پرسرعت در مسیر اصفهان تا قم

ع معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با اعلام پیشرفت ۷۰ درصدی زیرساخت طرح قطار پرسرعت در مسیر اصفهان تا قم از رفع موانع مالی و ورود به مرحله عملیاتی ریل‌گذاری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

طرح قطار پر سرعت اصفهان- قم- تهران به زودی وارد مرحله عملیاتی ریل‌گذاری می‌شود

منصوری در این بازدید از پیشرفت ۷۰ درصدی زیرساخت طرح قطار پرسرعت در مسیر اصفهان تا قم به طول حدود ۲۵۰ کیلومتر خبرداد و تاکید کرد: در صورت رفع موانع مالی و مدیریت مطلوب این طرح کلان، به زودی وارد مرحله عملیاتی ریل‌گذاری و دیگر بخش‌هایی از طرح می‌شویم. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به تامین ۱۳ میلیارد یوآن برای ادامه طرح قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان، گفت: با صدور مجوز استفاده از این منابع از سازمان برنامه و بودجه، شاهد پیشرفت فیزیکی خوبی در طرح خواهیم بود. 

وی افزود: برای تامین منابع مالی طرح ملی قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران علاوه بر افزایش سقف فاینانس، دولت راهکارهای دیگری را نیز دنبال می‌کند. 

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: تلاش برای بهره برداری از قطار سریع السیر اصفهان- تهران از اولویت‌هایی است که دولت برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. 

منصوری گفت: زمانی که از روند اجرای قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران سخن گفته می‌شود حرکت روی فناوری دانش و تکنولوژی بومی است؛ موضوعی که کشورهای درحال توسعه برروی آن تمرکز دارند و ما نیز ملزم به حرکت در این مسیر هستیم.