شناسهٔ خبر: 153719 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار

بذرپاش بندر چابهار عملیات اجرایی ۵ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در بندر شهید بهشتی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از زیرساخت‌ها، تجهیزات بندری و دریایی و پروژه‌های لجستیکی بندر چابهار، دستور آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در بندر چابهار را صادر کرد.

در این بازدید علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، معاونین و مدیران سازمان بنادر، سردار عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و جمعی از مسئولان استانی نیز وزیر راه وشهرسازی را همراهی کردند.

بر اساس این گزارش، در ادامه اقدامات توسعه‌ای و عمرانی دولت سیزدهم در سواحل و بنادر بازرگانی، عملیات اجرایی ۵ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار، با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال، با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

احداث فاز دوم سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال؛ احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی و تولید ۵ هزار متر مکعب آب شیرین و احداث انبار نگهداری کالا با ظرفیت سالانه ۷۳۴ هزار تن با سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیارد ریال، از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شده‌است.

آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار

همچنین احداث پایانه چندمنظوره پشتیبانی کالا با ظرفیت سالانه ۲۹۶ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۷۱۰ میلیارد ریال و احداث پایانه خدمات پشتیبانی کانتینر با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار TEU و با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای و اجرایی بندر شهید بهشتی قلمداد می‌شود.

بر اساس این گزارش، فراهم کردن بستر مناسب جهت استفاده از زیرساخت‌های بندری و تجهیزات در بندر شهید بهشتی، مشارکت بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های بندری و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه اقتصاد دریا محور و توسعه سواحل مکران از جمله اهداف اجرایی پروژه‌های لجستیکی محسوب‌می‌شود.

پروژه‌های شاخص عمرانی سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار

در این بازدید همچنین پروژه‌های شاخص و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار شامل احداث مخازن فرآورده‌های نفتی سنگین با سرمایه‌گذاری ۹۳۰ میلیارد ریال با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار تن و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد؛ سیلوی ۱۰۰ تنی (فاز یک) با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیون دلار و پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد؛ کریدور لجستیکی با سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیون دلاری و با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد؛ احداث دیوار حفاظتی ساحلی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و احداث مخازن ذخیره محصولات پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۸۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت سالانه بیش از ۷ میلیون تن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد نیز در حضور وزیر راه توسط مسئولان ذیربط تشریح شد.

آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار