شناسهٔ خبر: 153753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پلمب ۱۲۹۷ بنگاه املاک غیر مجاز در خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به بازرسی‌های مستمر از مشاوران املاک در استان گفت: با توجه به شناسایی برخی تخلفات، تاکنون ۷۰ میلیارد ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف اخذ شده است.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، محمد حسن قانع دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان گفت: از ابتدای این طرح تاکنون ۱۰۹۹۴ بازرسی از مشاوران املاک استان خراسان رضوی انجام شد که ضمن صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه های فاقد مجوز، اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان این حوزه نیز انجام شده است.  

وی ادامه داد: برخی تخلفات مشاوران املاک استانی طی این مدت شامل دریافت حق الزحمه مازاد، عدم صدور کد رهگیری، نصب نکردن نرخنامه و درج نکردن حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه بوده است.  

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۱۲۹۷ مشاور املاک غیر مجاز نیز در استان پلمب شد.  

قانع با بیان اینکه تمامی مشاورین املاک علاوه بر اتصال به سامانه املاک و مستغلات راه و شهرسازی و نوین اصناف، به دریافت هولوگرام و نصب بر مبایعه نامه الزام دارند، افزود: نصب هولوگرام یکی از اقدامات مهمی است که از سوی اتحادیه های صنفی مشاورین املاک در حال اجرا است.  

وی ادامه داد: مشاوران املاک باید نرخ نامه مصوب و معتبر جدید را که از حقوق مسلم شهروندی است در معرض دید عموم نصب و در زمان اخذ کمیسیون حتمأ فاکتور صادر کنند.  

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان ادامه داد: رعایت نرخ های مصوب، اخذ کارت مباشرت برای متصدیان مشاورین املاک و برخورداری از سیستم های نرم افزاری مخصوصا سامانه محاسبه و تعیین  اجاره بهای واحدهای مسکونی در بنگاه ها برای ثبت اسناد و مستغلات نیز ضروری است.  

قانع خاطر نشان کرد: گشت های مشترک کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در استان برای به حداقل رساندن تخلفات مشاورین  املاک و ساماندهی آنها با شدت بیشتری ادامه دارد.  

گفتنی است خراسان رضوی دارای ۱۵ هزار و ۹۷۸ بنگاه مشاور املاک است