شناسهٔ خبر: 153757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی ۷۲ اکیپ جهت راهداری زمستانی در استان خراسان رضوی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری زمستانی برای بازگشایی و تردد ایمن در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، علیرضا خجسته معاون راهداری استان طی گفتگویی اظهار کرد: در راستای تأمین ایمنی تردد در جاده‌های استان خراسان رضوی در ایام زمستان، ۷۲ اکیپ راهداری با بهره‌گیری از ۵۹۳ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک و ۷۳۳ نفر پرسنل، از ۱۵ اذرماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در جاده‌های استان مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری برای بازگشایی و تردد ایمن در جاده‌های استان گفت: این اکیپ‌ها مجهز به ماشین‌آلات و تجهیزات مناسب هستند و در صورت وقوع هرگونه مشکل در جاده‌ها، بلافاصله نسبت به برطرف‌سازی آن اقدام خواهند کرد. 

همچنین ایشان اعلام نمودند که خوشبختانه در سال جاری با پیگیری‌های به عمل آمده ۸ دستگاه لودر و ۸ دستگاه شن و نمک پاش و ۴ دستگاه بیل برفروب بمنظور تقویت ناوگان ماشین آلات و عملیات زمستانی خریداری گردیده و ۳ دستگاه لودر نیز در دست اجرای مناقصه است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: طول کل راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر مربوط به مقاطع کولاک‌گیر و مه‌گیر است و از کاربران جاده‌ای خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکل در جاده‌های استان، مراتب را به سامانه ۱۴۱ گزارش دهند.

گفتنی است اکیپ‌های راهداری زمستانی خراسان رضوی در طول مدت فعالیت خود، علاوه بر بازگشایی و تردد ایمن در جاده‌ها، نسبت به پاکسازی برف و یخ‌زدگی، نمک‌پاشی، شن‌پاشی و انجام عملیات لکه‌گیری و تعمیرات مورد نیاز نیز اقدام خواهند کرد.