شناسهٔ خبر: 153796 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تردد کامیون‌ها در مرز ایران و آذربایجان به زودی ۲ برابر می‌شود

پل آستارا طی بازدید رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای و استاندار گیلان از پروژه‌های عمرانی مرز آستارا ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری در این مرز با توجه به قدمت ۲۰ ساله، افزایش۲ برابری تردد کامیون‌ها در مرز ایران و آذربایجان با افتتاح پل مرزی آستارا مورد اشاره قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در مرز آستارا که استاندار گیلان نیز حضور داشت، ضرورت بازنگری در این مرز با توجه به قدمت ۲۰ ساله و سهولت در خدمت‌رسانی در این مرز را یادآور شد.

امانی افزود: درحال حاضر زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده و اکنون مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار را طی می‌کند و پیش‌بینی برای تامین اعتبار در بودجه سال آینده جهت ساخت و ساز پایانه جدید آستارا انجام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای با افتتاح این پایانه ظرفیت ورود و خروج دو کشور بیشتر خواهد شد و سایت جدید به‌عنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.

استاندار گیلان نیز به همراه معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای از روند مراحل نهایی احداث پل مرزی اتومبیل‌رو بین کشورهای ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان، پل فلزی مسافری بین دو کشور و نیز وضعیت احداث پل سیبلی بخش لوندویل آستارا که در جریان سیل اخیر تخریب شده بود، بازدید کرد.

استاندار گیلان گفت: در این سفر مسائل و مشکلات این شهرستان از قبیل خسارت وارده به ابنیه پس از وقوع سیل آستارا، ساماندهی ورود و خروج کامیون‌ها در نقطه مرزی و رفع مشکلات ترافیکی ناشی از تردد این کامیون‌ها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: پل مرزی آستارا نیز که در شروع کار دولت مردمی و انقلابی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی و انعقاد قرارداد با جمهوری آذربایجان آغاز شد، در حال آماده سازی و بازگشایی است.

وی اظهار کرد: به‌زودی ورود و خروج کامیون‌ها با افتتاح این مسیر برقرار می‌شود و ظرفیت‌ها به دو برابر افزایش خواهد یافت.

استاندار گیلان اضافه کرد: پل ورودی روگذر مسیر آستارا به اردبیل نیز در حال انجام است که امیدواریم کار سرعت بیشتری بگیرد.