شناسهٔ خبر: 153831 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام مدیر کل راه وشهرسازی گیلان به مناسبت پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله

گیلان-محمد رضا فلاحتگر مدیرکل راه وشهرسازی گیلان به مناسبت پنجم دی‌ماه سالروز زلزله ناگوار بم و «روز ایمنی در برابر زلزله وکاهش اثرات بلایای طبیعی» پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی(گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی گیلان به مناسبت پنجم دی‌ماه سالروز زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله پیامی صادر کرد، که متن پیام بدین شرح است:

پنجم دی‌ماه " روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی " به مناسبت سالگرد وقوع زلزله بم با هدف یادآوری و بزرگداشت جانباختگان این حادثه و آگاهی رسانی عمومی در سطح جامعه نام‌گذاری شده‌است.

بی شک پشت سرگذاشتن تجربه‌هایی این چنین تلخ آموزه‌هایی به‌همراه دارد که ضرورت رعایت مجموعه مقررات حوزه ساختمان و شهرسازی را نشان‌می‌دهد، چرا که رعایت این قوانین و ضوابط می‌توانند همچون سدی مقاوم در مقابل خطرها عمل نموده و باعث کاهش صدمات و خسارات ناشی از حوادث و رخدادهای طبیعی شوند.

گرامیداشت این مناسبت، فرصت مغتنمی است تا با مروری بر توانمندی‌های ملی و استانی زمینه‌های کاهش خطرپذیری، پیشگیری و آمادگی عموم و انسجام دستگاه‌های اجرایی را فراهم کنیم تا بیش از پیش راهکارهای کاهش اثرات آسیب‌ها و بلایای طبیعی مورد توجه قرار گیرد.

بدون‌تردید آگاهی بخشی و وجود مدیریتی قوی و کارآمد و همکاری و همفکری همه دست اندرکاران از عوامل مؤثر و کارساز در پیشگیری و کاهش خسارت است.

اینجانب، پنجم دی‌ماه سالروز درگذشت غم‌انگیز جانباختگان زلزله بم را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال دوام، توفیق و سربلندی ملت شریف ایران را مسئلت دارم و همه مردم، به ویژه مردم شریف استان گیلان را به رعایت اصول ایمنی و کسب آمادگی در مقابل مخاطرات طبیعی دعوت می‌نمایم.

امید است با نگاه دانش‌محور و با بهره گیری هرچه بیشتر از یافته‌های علمی و تجارب به‌دست آمده، حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن کاهش یابد.