شناسهٔ خبر: 153860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۹ ماهه گذشته انجام شده است؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر مسافر از استان اردبیل

مسافر معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و۱۹۲ هزار و۵۴۷ نفر مسافر در۹ ماهه گذشته از استان اردبیل جابه‌جا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های مسافربری شهرستان نمین گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و۱۷۳ هزار نفر مسافر از استان جابه‌جا شده بودند امسال افزایش ۲درصدی را شاهد هستیم. 

شیرین زاده با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته ۶۰۲ هزار و۴۴۹ نفر مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۹۵ هزار و۹۳۱ نفر مسافر با وسیله مینی بوس و ۴۹۴ هزار و۱۶۷ نفر مسافر نیز با وسیله نقلیه سواری از استان جابه‌جا شده‌اند تصریح کرد: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۷۱ هزار و۹۸۴ نفر مسافربود در۹ ماهه گذشته بیش از ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۹۰ هزارو ۵۵۵ نفر مسافر از شهرستان اردبیل، ۵ هزار و۹۶۸نفر مسافر از شهرستان نیر، ۹ هزار و۶۲۹ نفر مسافر از شهرستان نمین، ۲ هزار و۷۱۷ نفر مسافر از شهرستان بیله سوار، بیش از ۹۲  هزار نفر از شهرستان پارس آباد، بیش از ۱۰۸ هزار نفر مسافر از شهرستان خلخال، ۵ هزار و۷۱۶ نفر مسافر از شهرستان کوثر، ۶۶ هزار و۹۳۳ نفر مسافر از شهرستان گرمی، ۱۹۰ هزار و۲۱۶نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر، حدود ۳هزار نفر مسافر از شهرستان سرعین، ۳هزارو۲۷۴ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز و بیش از ۱۴ هزار نفر مسافرنیز از سایر شهرستان‌ها به مقاصد مختلف جابه‌جا شده اند. 

شیرین زاده در۹  ماهه گذشته از افزایش ۳۳ درصدی جابه‌جایی مسافر در شهرستان نمین خبرداد و تصریح کرد: در ۹ ماهه گذشته ۹ هزار و۶۲۹  نفر مسافر از شهرستان نمین  به مقاصد مختلف جابه‌جا شده بود که این رقم در ۹ ماهه سال قبل۷ هزار و۲۴۰ نفر بود. 

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند. 

شیرین زاده با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات‌رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.