شناسهٔ خبر: 153867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون تن کالا از استان اردبیل

کالا مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ۹ ماه گذشته از جابه‌جایی ۳ میلیون و ۲۱۴ هزار تن کالا از استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا گفت: در مدت یاد شده ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ برگ بارنامه در استان صادر شده‌است. 

وی عمده کالاهای جابه‌جا شده را انواع بنزین، گندم، گوجه‌فرنگی، سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، آب معدنی، سیب زمینی و شمش آهن برشمرد و افزود: جابه‌جایی کالا در این استان کاملاً عادی و روان است و بدون هیچ مشکلی انجام‌می‌شود. 

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه گذشته ۱ میلیون و ۵۱۹ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۲۶۱ هزار تن کالا در شهرستان پارس‌آباد، ۹۵۹ هزار تن کالا در شهرستان نمین، ۱۰۸ هزار تن کالا در شهرستان بیله سوار، ۹۵ هزار تن کالا در شهرستان مشکین شهر، ۴۵ هزار تن کالا در شهرستان گرمی، ۱۵۷ هزار تن کالا در شهرستان خلخال و ۷۰ هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابه‌جا شده‌است. 

عضو شورای اداری استان اردبیل افزایش ۱۴ درصدی جابه‌جایی کالا را در شهرستان مشکین شهر یادآور شدو اظهار کرد: در ۹ ماهه سال گذشته ۸۳ هزار تن کالا از این شهرستان جابه‌جا شده بود که در ۹ ماهه گذشته این رقم ۹۵ هزار تن بود. 

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین در مدت یاد شده از افزایش ۶ درصدی صدور بارنامه در شهرستان گرمی خبر داد و خاطرنشان شد: در ۹ ماهه گذشته ۶ هزار و ۲۵۷ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده بود که در مدت مشابه سال قبل ۵ هزار و ۹۲۷ برگ بارنامه بود. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا را در استان اردبیل یادآور شد افزود: ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات‌رسانی به مردم استان هستند. 

وثوقی از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.