شناسهٔ خبر: 153878 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اجرای ۲ پروژه در حوزه خط و سازه‌های فنی راه آهن اراک

راه آهن اراک مدیر کل راه آهن اراک از اجرایی شدن دو پروژه مهم در حوزه خط و سازه‌های فنی این راه‌آهن در راستای ارتقای ایمنی خبر داد.

سعید ترکی مدیر کل راه آهن اراک در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به شعار محوری راه آهن که عبارت است از «راه آهن توانمند ایران قدرتمند»، گفت: در راستای ارتقای ایمنی سیر و حرکت دو پروژه مهم در حوزه خط و سازه‌های فنی در اداره کل راه آهن منطقه اراک تعریف و اجرا شد.

ترکی افزود: به‌منظور تفکیک و افزایش ایمنی مانور در ایستگاه سمنگان اراک، پروژه تطویل خط دنباله مانوری شمالی ایستگاه سمنگان اجرا شد که طی آن طول این خط به ٣۴١ متر ارتقا یافته‌است.

مدیر کل راه آهن اراک یادآور شد: در راستای افزایش پذیرش تعداد واگن‌ها در خطوط ایستگاهی، پروژه تطویل خطوط تأمین شمالی و جنوبی ایستگاه مشک‌آباد اراک نیز اجرا شد و هر دو خط به ٩٠ متر ارتقا یافتند.

ترکی با بیان اینکه «هزینه کردن برای افزایش ایمنی، سرمایه‌گذاری است»، گفت: خطوط تأمین، خطوطی هستند که ایمنی ورود دو قطار را به ایستگاه به‌صورت همزمان از دو طرف تأمین می‌کنند و خطوط دنباله مانوری خطوطی هستند که امکان عملیات مانوری و تفکیک واگن‌ها را فراهم می‌سازد.

دو پروژه در حوزه خط و سازه‌های فنی راه آهن اراک اجرایی شد