شناسهٔ خبر: 153899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی کالا از جنوب سیستان و بلوچستان ۱۳ درصد افزایش یافت

محمد یاسین احمدیان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: چهار میلیون و ۷۷ هزار و ۴۲۵ تن کالا از ابتدای سال تا کنون از جنوب این استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، محمد یاسین احمدیان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان اظهار کرد: این حجم کالا با تلاش فعالان بخش حمل و نقل و با بیش از ۲۳۳ هزار سفر باری جابه‌جا شده است. 

وی افزود: عمده کالاهای جابه‌جا شده از مبدأ جنوب استان شامل کالای اساسی (گندم، برنج، جو و ذرت) و فرآورده‌های نفتی (نفت، گاز و بنزین) بوده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی این اداره کل بوده و در حال حاضر یک پایانه عمومی حمل و نقل کالا در جنوب استان فعال است. 

به گفته وی، هم استانی ها، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه مشکل و شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به منظور رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند. 

احمدیان در پایان با بیان این مطلب که در حال حاضر بارنامه فقط به صورت الکترونیکی صادر می‌شود گفت: رانندگان توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.