شناسهٔ خبر: 153906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماه امسال انجام شد؛

ثبت بیش از ۷۸ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

تردد ۷۸ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۶۸۹ تردد وسایل نقلیه طی ۹ ماه امسال در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی به ثبت رسید که در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، علی ربانی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، پرترددترین محور خراسان‌شمالی در این بازه زمانی را بجنورد-شیروان و بالعکس با ثبت بیش از ۵ میلیون تردد ذکر کرد و گفت: تردد ورودی به استان ۷ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۶۷۹ وسیله نقلیه و تردد خروجی از استان ۷ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۴۷ وسیله نقلیه بوده است که به‌ترتیب ۳.۹۳ درصد و ۳.۹۵ درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل را نشان‌می‌دهد.

ربانی افزود: بیشترین تردد بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور، مربوط به محور چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس و کم ترددترین محور، گراتی – صفی‌آباد و بالعکس است.

وی با بیان اینکه بیشترین درصد تردد وسایل‌نقلیه سنگین در محور گرمه –میامی (گرمه) و بالعکس و گرمه – چمن بید و بالعکس به ثبت رسیده است، تصریح‌کرد: طی این مدت محور فار و – قوچان (فار و) دارای بیشترین سرعت متوسط تردد و محور چمن بید – گرمه و بالعکس دارای بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز بوده است.

ربانی اضافه‌کرد: همچنین بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز در محورهای چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس و چمن بید – آشخانه (چمن بید) ثبت شد.