شناسهٔ خبر: 153909 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

آمادگی برای رفع نیازهای پژوهشی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تولید قیر وجود دارد

بازدید سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وجود تولیدکنندگان با رویکرد دانش‌بنیان در بخش تولید انواع مختلف قیرهای موردنیاز پروژه‌های عمرانی را در شرایط اعمال تحریم‌های موجود کشور مایه مباهات دانست و آمادگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهر سازی را درجهت رفع نیازهای علمی و پژوهشی و هم‌اندیشی در راستای ارتقای بیش از پیش محصولات گوناگون آنان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در راستای استمرار فرآیند ارزیابی واحدهای قیرساز و آگاهی از کیفیت و روند تولید قیر مورد استفاده توسط پیمانکاران خانواده بزرگ راه و شهرسازی در پروژه‌های متنوع عمرانی کشور، واحدهای قیرساز منتخب استان آذربایجان‌غربی مورد بازدید فنی سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هـیات همراه قرار گرفت.

محمدمهدی حیدری ضمن بازدید فنی از خطوط تولید، آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت و امکانات و تجهیزات فنی واحدهای دانش‌بنیان تولید قیر کشور در استان آذربایجان‌غربی، بر استمرار سطح کیفیت و ارتقای تولید قیر در کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به مسئولیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان دبیر کارگروه کنترل کیفی و ارزیابی واحدهای تولیدکننده قیر در کشور، وجود تولیدکنندگان با رویکرد دانش‌بنیان در بخش تولید انواع مختلف قیرهای موردنیاز پروژه‌های عمرانی را در شرایط اعمال تحریم‌های موجود کشور مایه مباهات دانست و آمادگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهر سازی را درجهت رفع نیازهای علمی و پژوهشی و هم‌اندیشی در راستای ارتقای بیش از پیش محصولات گوناگون آنان را اعلام کرد.

حیدری با اشاره به تولید سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور و صادرات قریب به ۴ تن آن به کشورهای همسایه، توجه به حفظ و ارتقای کیفیت قیر را حیاتی و اجتناب‌ناپذیر دانست. 

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: ۱۸۰ واحد تولیدکننده قیر در کشور وجود دارد که حدود ۵۰ واحد گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه وشهرسازی دریافت کرده اند و ساماندهی مابقی واحدها نیز در دستور کار قرار دارد.

حیدری افزود: کیفیت تولیدی قیر در اولویت بوده و واحدهای تولیدی گواهینامه فنی را باید اخذ کنند.

وی تولید قیر در استان آذربایجان‌غربی را طبق استانداردهای بین المللی ارزیابی کرد تا جایی که  صادرات به  کشورهای ارمنستان، ترکیه و گرجستان همچنین استان‌های همجوار را مهیا کرده است.