شناسهٔ خبر: 153930 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری همایش تخصصی مدیران حراست ادارات کل راه و شهرسازی منطقه ۱ کشور در استان ایلام

همایش تخصصی منطقه 1 حراست راه و شهرسازی ایلام (1).JPG همایش تخصصی مدیران حراست ادارات کل راه و شهرسازی منطقه ۱ کشور به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در همایش تخصصی مدیران حراست ادارات کل راه و شهرسازی منطقه ۱ کشور که به میزبانی این اداره کل برگزار شد گفت: استان ایلام، به‌موجب موقعیت جغرافیایی و منابع سرشار که دارد پتانسیل قرار گرفتن در ردیف استان‌های توسعه یافته را دارد و خوشبختانه در سال‌های اخیر روند توسعه این استان شکل گرفته و وظیفه همه ما مدیران استانی است که با کار و تلاش و پیگیری موجب شتاب بخشیدن به این روند توسعه شویم.

وی با اشاره به کارهای عظیمی که در حوزه راه و مسکن در استان ایلام در دست اجرا و تکمیل است گفت: این روزها شاهد توسعه راه‌های استان از دو خطه به چهار خطه هستیم و و در کنار این مهم پروژه‌های بزرگی مثل تونل کبیر کوه داریم که یک طرح ملی عظیم است که تلاش داریم تا پایان سال و سفر ریاست محترم جمهور این تونل را زیر بار ترافیک قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به پیگیری اجرای نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته امروز شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان در کنار واگذاری زمین در شهرهای مهران و دهلران برای احداث مسکن‌های ویلایی هستیم که انشاءالله در سال آینده به‌مرور شاهد تکمیل این پروژه‌ها و واگذاری مسکن به متقاضیان خواهیم بود.

علی بیدوند معاون مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی و سرپرست حراست سازمان ملی زمین و مسکن که در همایش مذکور حضور داشت گفت: امروز وزارت راه و شهرسازی وظیفه سنگین تأمین زمین و احداث واحدهای نهضت ملی مسکن را برعهده دارد و برای این مهم تک تک مدیران و کارکنان این وزارت خانه در جای جای ایران اسلامی مسئولیت داریم تا حد امکان ضمن تسریع روند اجرای این طرح در کنار رعایت تمامی نکات فنی، هزینه احداث این واحدها را به حداقل برسانیم تا متقاضیان مشمول پرداخت هزینه اضافی نشوند.

وی افزود: شهرهای استان ایلام و در مجمع شهرهای استان‌های کوهستانی غرب کشور را مناطقی دانست که با محدودیت زمین و هزینه سنگین آماده سازی زمین برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن مواجه هستند و با این شرایط نظارت دقیق بر هزینه‌ها و سایر موارد تأمین زمین از جمله الحاق، تهاتر، خرید و... می‌بایست مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان از مجموعه راه و شهرسازی استان به‌خاطر تلاش‌های گسترده چه در احداث و توسعه راه‌ها و چه حفاظت از بیت المال و پیگیری نهضت ملی مسکن قدردانی کرد.