شناسهٔ خبر: 153948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۳ هزار و ۱۷۶ متقاضی طرح جوانی جمعیت در لرستان

شاکرمی 5 مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به ثبت نام ۱۳ هزار و ۱۷۶ متقاضی در طرح جوانی جمعیت استان گفت: زمین مورد نیاز برای این تعداد متقاضی ۷۰۰ هکتار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)،بهزاد شاکرمی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه ساخت ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد حمایتی به ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین نیاز دارد، گفت: تا این لحظه با توجه به توپوگرافی خاص استان توانسته‌ایم ۲ هزار و ۳۷۵ هکتار زمین را تأمین کنیم.

به گفته شاکرمی در محدوده شهرها ۱۷۲۴ هکتار زمین الحاق داشته‌ایم که جوابگوی ساخت ۴۳ هزار واحد است.
وی گفت: ۲۵۱ هکتار هم در محدوده روستایی الحاق داشته‌ایم که معادل ۴ هزار واحد است.

شاکرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده در استان داریم که ۳۵۱ هکتار آن بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده است.

وی تخفیف هزینه صدور پروانه ساخت، تخفیف خدمات مهندسی، تراکم ساخت، بخشودگی پارکینگ را بخشی از مشوق‌های ساخت و ساز برای توانمندسازی، بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات در بافت‌های فرسوده هم بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند، خاطر نشان کرد: متقاضیان نسبت به معرفی بانک‌هایی که در این زمینه همکاری نمی‌کنند اقدام کنند.

شاکرمی گفت: شهرداری‌های استان می‌توانند هر گونه مشوق پیشنهادی را به راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ و دبیرستاد بازآفرینی شهری ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام ۱۳ هزار و ۱۷۶ متقاضی در طرح جوانی جمعیت استان گفت: زمین مورد نیاز برای این تعداد متقاضی ۷۰۰ هکتار است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: با توجه به کمبود زمین در استان تاکنون ۲۷۳ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شده است که ۱۷۳ قطعه مربوط به بروجرد،۲۶ قطعه پل‌دختر و ۶۴ قطعه مربوط به الیگودرز است.

شاکرمی خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که تا پایان سال قطعات قابل توجهی را به متقاضیان واگذار کنیم.