شناسهٔ خبر: 153954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزای شورای راهبری تصادفات و هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای لرستان

کمیسیون ایمنی راه شورای راهبری تصادفات و هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای لرستان باحضور مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف تحلیل و ساماندهی تصادفات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان،  با حضور فرهاد مهریاری مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان ، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، رضا عبدی معاون حمل و نقل و نمایندگان دستگاههای مرتبط، شورای راهبری تصادفات و هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان در محل سالن جلسات معاونت عمرانی برگزار شد.

در این نشست مهریاری مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  اظهار کرد: آمار تصادفات در استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است و این روند مثبت جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در بحث آمار تصادفات باید در تحلیل تصادفات، کار ریشه ای انجام شود.

مهریاری با تاکید بر نقش فرهنگ سازی در کاهش تصادفات رانندگی، گفت: استفاده همه جانبه از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای ایمنی راه‌ها و فرهنگ رانندگی در دستور کار قرار داده شود.

در ادامه دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان اظهارداشت: باید تمام تلاش و ظرفیت دستگاه های مرتبط با موضوع ایمنی راهها به کار گرفته شود تا شاهد کمترین سوانح در سطح استان باشیم.

معاون عمرانی استانداری لرستان بر برگزاری جلسه ایمنی راهها با فاصله کمتر، فرهنگ سازی به روش های مختلف ، هوشمند سازی محور های مواصلاتی و رفع نقاط حادثه‌خیز تاکید کرد.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در این نشست بیان کرد: در استان  لرستان ۸هزار کیلومتر راه وجود دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی این استان اکثر مسیر ها آن در مناطق کوهستانی است.

وی با بیان اینکه ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۵۰ نقطه حادثه خیز و ۵۵ نقطه دارای تصادفات می باشد، امسال طی برنامه اعلام شده از سازمان ۹ نقطه باید حذف شود،  حذف ۶ نقطه تا پایان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اضافه کرد: اگر چه در استان دغدغه مردم  و اولویت اصلی ما رفع نقاط حادثه‌خیز است اما در گذشته اعتبارات کافی برای حذف این نقاط در نظر گرفته نشده است ، انتظار داریم توجه بیشتری  در این زمینه به استان شود و اعتبارات کافی برای حذف این نقاط در نظر گرفته شود.