شناسهٔ خبر: 153992 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

۳۰ درصد ترددهای ۹ ماهه مرز اینچه برون، ترانزیت بوده است

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی ترددهای ۹ ماهه سال جاری مرز اینچه برون گفت: ۳۰ درصد این ترددهای مرزی، ترانزیتی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که با حضور استاندار و معاون عمرانی وی، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا و سایر مسوولان استانی در سالن همایش های دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد، مجموع آمار ترددهای مرز اینچه برون را در این مدت  ۲۵ هزار تردد با ۱۵۰ ناوگان روزانه، اعلام  و اظهار کرد: خروج  ۲ هزار و ۳۰۰ ناوگان و  ورود ۱۵ هزار ناوگان در این مدت بیانگر رشد و رونق چشمگیر مرز اینچه برون به نسبت پارسال است.

به گفته مصدقی، دیپلماسی دولت سیزدهم منجر به مذاکرات دو و چند جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان و همچنین دو سفر مقامات عالی استان به ترکمنستان شده که زمینه افزایش این ترددها و رونق ترانزیتی مرز اینچه برون را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: موفقیت های بدست آمده حاصل فعالیت ۱۷۵ شرکت باری، مسافری، ترانزیتی و بین المللی، ۱۴ هزار و ۸۲۳ ناوگان باری و مسافری و بیش از ۱۶ هزار راننده در برون و درون استانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری ۵ میلیون تن بار و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در استان جابه جا شد که در بخش کالا  ۶ درصد و در بخش مسافر ۱۸ درصد رشد را نشان می دهد.

مصدقی همچنین خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۵.۵ همت از منابع ملی و استانی برای ارتقای ایمنی و کیفی راهها و توسعه حمل و نقل عمومی استان هزینه شده است.

مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با تقدیر از فعالان دو حوزه و کارکنان نمونه اداره کل ادامه یافت.