شناسهٔ خبر: 154000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماهه سال جاری انجام شد؛

جابه‌جایی بیش از ۶ میلیون تن کالا در استان بوشهر

جابجایی بیش از ۶ میلیون تن کالا در استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۶ میلیون و ۴۳۷ هزار تن کالا از مبدا شهرستانهای استان از ابتدای امسال جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۶ میلیون و ۴۳۷ هزار تن کالا از مبدا شهرستانهای استان از ابتدای امسال جابه‌جا شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۴۰۰ هزار بارنامه شده، افزود: جابه‌جایی کالا ۹ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷/۵ درصد رشد داشته است.

اخترشناس ادامه داد: عمده ترین کالاهای حمل شده از استان شامل ماشین آلات معادل ۱۶ درصد، محصولات شیمیایی معادل ۱۳ درصد و مواد معدنی و ساختمانی معادل ۶/۲ درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین جابه‌جایی کالا از شهرستان های عسلویه، بوشهر و دشتستان رقم خورده است.

اخترشناس عمده جابه‌جایی کالاها را به مقصد استان‌های تهران، اصفهان، فارس و خوزستان دانست و گفت: تمام این اقدامات با همکاری و تلاش‌ ۵ هزار و ۱۰۰ راننده در قالب ۱۶۴ شرکت حمل و نقل صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می شود و شهروندان می‌ توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند.