شناسهٔ خبر: 154007 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته ای که گذشت؛

تشکیل کنسرسیوم برای اجرای فاز۲ بندر شهید بهشتی / تخلیه‌وبارگیری ۱۷۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران با ۶ درصد رشد

بندر شهید بهشتی تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل کنسرسیوم برای اجرای فاز۲ بندر شهید بهشتی، تخلیه‌وبارگیری ۱۷۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران با ۶ درصد رشد و امکان سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار مهمترین عناوین خبری حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ممهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی به شرح زیر است:

تشکیل کنسرسیوم برای اجرای فاز۲ بندر شهید بهشتی 

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اجرای فاز دو بندر شهید بهشتی چابهار با تشکیل کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید هر چه سریع تر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار بگیرد.

آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار 

عملیات اجرایی ۵ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در بندر شهید بهشتی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

امکان سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان جزئیات سرمایه گذاری و طرح توسعه فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار در دولت سیزدهم را تشریح کرد و گفت: ۵۷ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی در این بندر تعریف شده است.

تخلیه‌وبارگیری ۱۷۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران با ۶ درصد رشد 

میزان تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان آذرماه سال جاری، معادل ۱۷۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۵۱ تن بود.

بندر امام خمینی(ره) به شهر لجستیک غلات کشور تبدیل می‌شود 

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در یاداشتی به اقدامات توسعه‌ای بندر امام‌ خمینی (ره) برای تبدبل شدن به شهر لجستیک غلات کشور پرداخت

اولین حمل یکسره ریل پایه غلات در بندرامیرآباد کلید خورد 

مدیرکل بندرامیرآباد از تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از طریق ریل برای نخستین بار در بندرامیرآباد خبر داد.