شناسهٔ خبر: 154011 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جلسه هیئت دولت مطرح شد؛

قدردانی رئیس جمهور از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌های عظیم جاده‌ای و ریلی

هیات دولت وزیر رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌های عظیم جاده‌ای و ریلی در نقاط مختلف کشور،قدردانی و خواستار تسریع در اجرای طرح مهم مواصلاتی جلفا به آغبند و همکاری همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزار ت راه و شهرسازی،سید ابراهیم رئیسی در جلسه چهارشنبه هیئت دولت  ضمن تقدیر از گزارش اقدامات وزارت راه و شهرسازی درباره اجرای پروژه‌های عظیم جاده‌ای و ریلی در نقاط مختلف کشور، تسریع در اجرای طرح مهم مواصلاتی جلفا به آغبند و همکاری همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر راه و شهرسازی در گزارشی از عملیات در حال انجام ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه‌ اصلی و بزرگراهی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح‌های مسکن استان نیز با سرعت خوبی در حال انجام است.

بذرپاش افزود: احداث زیرساخت‌های فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار به اتمام رسیده و تجهیزات بندری آن در حال تکمیل است. پنج شرکت داخلی در مجموع ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این فاز سرمایه‌گذاری کردند و با توجه به تمایل شرکت‌های داخلی، تاکید داریم که اجرای فاز دوم این بندر نیز به کنسرسیومی از پیمانکاران داخلی واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند مطلوب پیشرفت طرح عظیم ریلی چابهار-زاهدان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به نوعی بزرگترین پروژه ریلی تاریخ کشور است که امیدواریم تا پایان سال آینده تکمیل و در اختیار مردم عزیزمان قرار گیرد.

رئیس جمهور در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، روز مادران و همسران شهدا را که صبورانه در برابر مصیب فراق عزیزان‌شان بردباری کردند، گرامیداشت و توفیق پاسداشت خون مطهر شهیدان به ویژه شهید عزیز مقاومت «سید رضی موسوی» را برای همگان از خداوند متعال مسئلت کرد.