شناسهٔ خبر: 154029 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نوسازی ۲۹۵۰ واحد مسکونی در شهرستان سلماس

دکتر حمزه لو رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برنامه چهار ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در سلماس ۲ هزار و ۹۵۰ واحد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان‌غربی)، مهرداد حبیب نژاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات نوسازی مسکن بازآفرینی شهری در شهرستان سلماس که در محل شهرداری برگزار شد، گفت: تاکنون یک‌هزار و ۲۱۱ واحد مسکونی معادل بیش از ۸۰ درصد برش ۲ ساله نوسازی مسکن بازآفرینی شهری در سامانه ستاد ملی ثبت شده است که با تلاش و همت همکاران مجموعه شهرداری پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد برش دوساله برنامه محقق شود.

وی ادامه‌داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن برای اجرا در محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به مرحله اجرایی وارد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با تقدیر از عملکرد شهرداری سلماس، گفت: با مشارکت شهرداری در خصوص بسته‌های تشویقی و ثبت پروانه‌های صادره در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری اقدامات خوبی در شهرستان سلماس ثبت شده که این اقدام شهرداری سلماس جای تقدیر دارد.

حبیب نژاد با اشاره به میزان قیر تخصیص به شهرداری سلماس، اضافه‌کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۲۵ تن قیر رایگان به شهرداری سلماس برای توسعه شهری و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری تخصیص و توزیع شده‌است.

وی بیان کرد: ارزش ریالی این میزان قیر تخصیص ۱۱۴ میلیارد ریال برآورده شده‌است که از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران توسط اداره کل راه و شهرسازی به‌صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته است.