شناسهٔ خبر: 154042 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

شناسایی بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن که برای بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به استان خراسان شمالی سفر کرده، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین شناسایی و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده شده است، گفت: در سطح کشور تاکنون ۳۸ هزار هکتار اراضی به محدوده شهرها الحاق شده است.

وی اعلام کرد: همچنین ۱۶ هزار هکتار زمین در قالب ۱۸ شهرک در کشور مصوب شده که اجرای پروژه‌های آماده‌سازی آنها در دستورکار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تامین زمین استان تا حدودی پیش رفته و برای بخش زیادی از متقاضیان زمین تامین شده مابقی هم با پیگیری و از طریق الحاق، تامین و در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

مالکی در خصوص وضعیت پیشرفت طرح در استان خراسان شمالی نیز گفت: این استان در بخش‌های زیربنایی و آماده‌سازی نیاز به کمک دارد اما مشکل خاصی نیست؛ در شهرهایی که مشکل کمبود زمین داریم با توافقاتی که با بخش خصوصی انجام می‌شود و همچنین از طریق الحاق اراضی به حریم شهرها نیاز استان را برطرف خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در طرح عظیم نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور آغاز شده است.

۲۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی در دست احداث است

مالکی همچنین در جلسه شورای مسکن که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، اعلام کرد: در این استان ۲۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست که متوسط پیشرفت فیزیکی این واحدها ۴۵ درصد است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سه گروه از سازمان ملی زمین و مسکن برای پایش برنامه اجرایی، بررسی بخش زمین و آماده‌سازی اراضی، رسیدگی به مشکلات پروژه‌ها در حوزه مسکن و همچنین بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن به استان خراسان شمالی سفر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح عظیم نهضت ملی مسکن و اتمام پروژه‌های مسکن مهر در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۰ هکتار زمین برای الحاق به محدوده در استان خراسان شمالی در دست اقدام است، ادامه داد: عمده پروژه‌هایی که در اراضی سازمان در حال احداث است، با وجود اینکه کمتر از یکسال از شروع عملیات آن می‌گذرد، دارای پیشرفت مناسبی است و بخشی از واحدها تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر بجنورد در استان خراسان شمالی بازدید شد.

در این بازدید که از پروژه‌های ۴۴ واحدی بشیر صدیق، ۴۸ واحدی مسکن مهر تگن سازه، ۴۸ واحدی شرکت تعاونی خبرنگاران، ۱۴۴ واحدی شرکت تعاونی کوروش، ۹۶ واحدی سپهر گستر مازیاران، ۸۳۵ واحدی کاویان سازه آریا، گروه‌های ساخت و زمین هزار هکتاری الحاق شده به محدوده شهر بجنورد واقع در شهرک فرهنگیان انجام شد، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گزارشی از روند پیشرفت و اقدامات انجام شده ارائه کرد.