شناسهٔ خبر: 154084 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراسم گرامیداشت یاد ۳۰ شهید حمل و نقل در آذربایجان شرقی برگزار شد

پایانه یادواره شهدای رانندگان و حمل و نقل آذربایجان شرقی در پایانه بار تبریز برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری استان در مراسم یادواره شهدای رانندگان و حمل و نقل آذربایجان شرقی که در پایانه بار تبریز همزمان با سالروز حماسه ۸ دی سال ۱۳۸۸ مردم تبریز و حماسه ۹ دی ملت ایران برگزار شد، گفت: در روزهای جنگ تحمیلی رانندگان با حمل تجهیزات جنگی، اقلام خوراکی و سنگرسازی، به یاری رزمندگان شتافتند.

وی کابین کامیون را جبهه خدمت دانست و افزود: جنگ اقتصادی که توسط استکبار جهانی به میهن عزیزمان تحمیل شده، با نقش آفرینی رانندگان نقش بر آب شده و در هر برهه ای با فداکاری رانندگان جان بر کف، نیازهای کشور رفع می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی ایام کرونا را یکی از گویاترین برهه هایی دانست که رانندگان کشورمان نگذاشتند اقلام غذایی و دارویی در بندرگاه ها روی کشتی ها بماند تصریح کرد: ۴۴ هزار راننده در استان ما فعال هستند که در ایام کرونا با از جان گذشتگی و بدون توجه به خطرهای موجود، رسالت همیشگی خود را به بهترین نحو انجام دادند.

علیزاده از  جابه‌جایی سالانه  ۲۲ تا ۲۵ میلیون تن بار و ۵ میلیون نفر مسافر توسط رانندگان استان خبر داد.

در ادامه این مراسم با حضور جانشین فرمانده سپاه عاشورا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی و جمعی از رانندگان، پایگاه فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ پایانه بار تبریز افتتاح شد.