شناسهٔ خبر: 154095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۷ درصد از سفرها با ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی، درون استانی انجام شد

مسافر ۶۷ درصد از سفرها با ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی طی ۹ ماه امسال به شکل درون استانی و ۳۳ درصد از سفرها برون استانی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)،  سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در این مدت یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۹۹۱ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری با ۱۸۳ هزار و ۸۶۱ دستگاه وسیله نقلیه جا به جا شدند که در مقایسه با سال گذشته ۱۷.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

سبحانی با اشاره به این که در این بازه زمانی ۱۸۳ هزار و ۸۶۱ دستگاه ناوگان مسافری برای جا به جایی مسافران به کارگیری شده است، افزود: ۴۱.۵ درصد سفرها توسط مینی بوس، ۲۹.۷ درصد سفرها با سواری کرایه عمومی و ۲۸.۷ درصد سفرها به وسیله اتوبوس انجام شده است. 

وی تعداد شرکت‌های مسافری استان را ۳۸ مورد و تعداد رانندگان این بخش را هزار و ۳۳۷ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: ۸۱۹ دستگاه ناوگان مسافری شامل ۱۵۲ دستگاه اتوبوس، ۲۴۳ دستگاه مینی بوس و ۴۲۴ دستگاه سواری کرایه عمومی به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند. 

وی میانگین سنی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری را جوان‌تر ذکر کرد و ادامه داد: میانگین سنی اتوبوس در استان ۱۴.۴ سال و در کشور ۱۴.۶ سال، میانگین سنی مینی بوس در استان ۲۱.۵ سال و در کشور ۲۸.۲ سال و میانگین سنی سواری کرایه عمومی در استان ۱۰.۶سال و در کشور ۱۲.۲ سال است. 

سبحانی اظهارکرد: مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه گویای ۱۴۱ اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوط به تخلفات رسیدگی شود.