شناسهٔ خبر: 154097 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در همایش معاونان عملیات فرودگاهی؛

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تکالیف ویژه عملیات حج را اعلام کرد

0 مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، خدمت رسانی به مردم و ارتقای ایمنی پروازها را جزو اولویت های این شرکت عنوان کرد و سرکشی و بازدیدهای منظم، کنترل سیستم‌های گرمایش و سرمایش به ویژه در عملیات حج عمره و آمادگی برای فصل سرما و عملیات زمستانی را از دیگر وظایف مهم معاونان عملیات فرودگاهی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا نخجوانی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با همایش معاونان عملیات فرودگاهی که به میزبانی فرودگاه تبریز برگزار شد، خدمت رسانی به مردم و ارتقای ایمنی پروازها را جزو مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: در این راستا وظایف مجموعه عملیات فرودگاهی، نظارت بر کلیه فرایندها و عملیات اجرایی در بخش‌هایی مانند ساخت، بهره‌برداری و نگهداری و همچنین فعالیت در این حوزه‌ها بر اساس ضوابط و آیین نامه‌هاست.

وی افزود: سرکشی و بازدیدهای منظم، کنترل سیستم‌های گرمایش و سرمایش به‌ویژه در عملیات حج عمره و آمادگی برای فصل سرما و عملیات زمستانی از دیگر وظایف مهم معاونین عملیات فرودگاهی است.

در ادامه نیز علی قاسم زاده عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و راهبر عملیات فرودگاهی با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان زمین لرزه بم در ۵ دی ماه سال ۸۲ گفت: انتقال بیش از ۸ هزار نفر مجروح و آسیب دیده زلزله بم، نمونه‌ای از اهمیت بالای فرودگاه‌ها و لزوم آمادگی آنها در مواقع بحران است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست فرودگاه تبریز در طرح جامع نظر سنجی و پایش خدمات فرودگاهی در دو ماه پیاپی و نیاز این فرودگاه به توسعه فضای ترمینالی گفت: پروژه ترمینال ۲۴ هزار مترمربعی جدید فرودگاه تبریز در شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است که با ساخت آن مهمترین نیاز فعلی فرودگاه تبریز مرتفع خواهد شد.

در ادامه نیز فرشید گلیج معاون عملیات فرودگاهی در این همایش گفت: معاونان عملیات فرودگاهی و کارکنان زیرمجموعه آنها، افراد پرتلاشی هستند که باتوجه به تعدد، تکثر و تنوع وظایف تکلیفی، برای ارتقای ایمنی پروازها و رضایتمندی ذی‌نفعان به‌ویژه مسافران، شبانه‌روز در حال خدمت هستند و این خدمت با هیچ‌چیز قابل جبران نیست.

همچنین رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی هم در این همایش با اشاره به جایگاه فرودگاه تبریز به‌عنوان مهم‌ترین فرودگاه شمال غرب کشور گفت: حفظ جایگاه چهارم در کل پروازها و جایگاه سوم در پروازهای بین المللی شرکت فرودگاه‌ها و کسب رتبه نخست برای دو ماه پیاپی در طرح جامع نظرسنجی کیفیت خدمات فرودگاهی، نشان از اهمیت این فرودگاه در بین فرودگاه‌های کشور دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ شرکت هواپیمایی از مجموع ۲۱ ایرلاین فعال کشور در فرودگاه تبریز گفت: ساخت ترمینال ۲۴ هزار متری جدید فرودگاه تبریز، کیفیت خدمت رسانی و به‌دنبال آن سطح رضایت مندی مسافران و مراجعان این فرودگاه را افزایش خواهد داد.