شناسهٔ خبر: 154115 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن اردبیل - میانه با ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود

نشست وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی مشکلات اعتباری راه‌آهن میانه- اردبیل گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل نیازمند ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار است که تلاش می‌کنیم با تامین اعتبارات از منابع مختلف این پروژه را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز نهم دی در سفر به استان اردبیل و در نشست بررسی مشکلات اعتباری راه‌آهن اردبیل– میانه در ایستگاه راه آهن اردبیل، اظهار کرد: ۱۷ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه راه آهن نیاز است که از این میزان ۹ هزار میلیارد ریال برای زیرسازی، ۷ هزار میلیارد ریال برای روسازی و یک هزار میلیارد ریال برای ساختمان هزینه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰۰ متر لاینینگ و ۴۳ کیلومتر ریل گذاری پروژه باقی مانده است، یادآور شد: راه‌آهن میانه - اردبیل از پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی و مطالبه به حق مردم استان است و دولت تلاش می‌کند هرچه سریعتر این پروژه را به اتمام برساند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که با تامین اعتبارات از منابع مختلف این پروژه را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

وی گفت: سفر رئیس‌جمهور به استان به تکمیل راه آهن منوط شده و ضروری است با تامین اعتبارات لازم در موعد مقرر این پروژه ریلی تکمیل شود تا سفر رئیس‌جمهور هم تحقق یابد.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل هم در این نشست گفت: پنج سازه ملی در پروژه راه آهن میانه - اردبیل وجود دارد و در حال حاضر نقاط گلوگاهی تمام شده و پروژه به ایستگاه پایانی رسیده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ متر لاینینگ، ۳۳۰ متر عرشه پل و ۸۰۰ گالری باید اجرا شود و برای تکمیل این پروژه ۱۳ هزار تن سیمان نیاز است.

عاملی با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار تن ریل در این پروژه به کار رفته است، خاطرنشان کرد: در راستای تامین منابع مورد نیاز این پروژه هفته گذشته ۲ هزار میلیارد ریال واریز شد و امروز هم از سوی خزانه یک هزار میلیارد ریال دیگر بین پیمانکاران توزیع می‌شود.

گفتنی است، وزیر راه وشهرسازی صبح امروز نهم دی و در قالب سفری یک روزه با استقبال استاندار وارد اردبیل شد و در نخستین برنامه، ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان به بهره‌برداری رسید.

بذرپاش امروز همچنین در سفر به آستارا در استان گیلان ضمن شرکت در جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان، از پایانه مرزی آستارا بازدید خواهد کرد. امروز همچنین قرار است با حضور وزیر راه و شهرسازی محور دوم ترانزیتی اصلی آستارا در اتصال به جمهوری آذربایجان افتتاح شود.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل و شرکت در شورای مسکن استان از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، مدیر عامل شرکت راه آهن، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، بذرپاش را در این سفر همراهی می‌کنند.

نظر شما