شناسهٔ خبر: 154161 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

صدور پروانه تأسیس «شهرک نوین» در استان سمنان

شهرک نوین با توجه به موافقت شورای‌عالی شهرسازی، شورای برنامه‌ریزی استان و ستاد مدیریت شهرک‌سازی در شرکت عمران شهرهای جدید طرح اصلاحی مصوب "شهرک نوین" واقع در استان سمنان تأیید و مجوز صدور پروانه آن صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، پیرو بند ۱۳ ابلاغیه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در سال ۱۳۹۸ مبنی بر تأیید خروج شهرک نوین از حریم شهر شاهرود و مصوبه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۱ پیرامون تصویب طرح بازنگری این شهرک و به دنبال آن موافقت اعضای ستاد مدیریت شهرک‌سازی، با کلیات طرح اصلاحی و صدور مجدد پروانه تأسیس شهرک نوین به نام شرکت تهیه مسکن (سهامی خاص) به عنوان مجری طرح موافقت شد.

گفتنی است این طرح بازنگری شده به همراه نقشه محدوده طرح اصلاحی مصوب شهرک به منظور ادامه و تکمیل عملیات اجرایی تأسیسات زیربنایی و روبنایی مطابق با مشخصات نقشه اصلاحی تهیه شده است.

همچنین طبق ابلاغیه صادر شد به منظور اعمال نظارت بر عملیات اجرایی شهرک، مجری طرح موظف است مطابق دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی و مفاد و ملاحظات مندرج در پروانه تأسیس شهرک، گزارش پیشرفت عملیات اجرایی را هر ۶ ماه تهیه و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی شاهرود و شرکت عمران شهرهای جدید قرار دهد.