شناسهٔ خبر: 154167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح ۱۰ اقدام مهم بازآفرینی شهرداری صالحیه

مجتبی صادقی مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران اقدامات مهم بازآفرینی شهرداری صالحیه و جهش بزرگ این شهر به سمت نوسازی بافت‌های فرسوده را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، مجتبی صادقی مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران گفت: سال گذشته و پس از تعیین شهرستان بهارستان به عنوان پایلوت بازآفرینی کشور شهرداری‌های صالحیه، گلستان و نسیم شهر، سه شهر شهرستان بهارستان با یک برنامه ریزی منسجم در جهت تحقق اهداف بازآفرینی شهری حرکت‌های موثری داشته‌اند.

صادقی افزود: در همین راستا شهرداری صالحیه ۱۰ اقدام موثر را به پیش برده است که ماحصل آن شروع عملیات اجرایی ۲۷۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و هدف این شهر بوده است.

وی گفت: علاوه بر برنامه ریزی، حرکت جهادی و انسجام خوبی که در شهرداری صالحیه شکل گرفته است، که می‌توان به تشکیل دفتر نوسازی در سرای محله شهرداری، شناسایی کنشگران و حلقه‌های میانی، به کارگیری بیش از ۲۰ نفر نیروهای جهادی، جذب قریب به ۴۰۰ تن قیر برای آسفالت معابر خاکی و مضمحل اشاره کرد و امیدواریم این حرکت‌ها مستمر و بدون وقفه ادامه یابد.

وی گفت: اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض شهری در محلات بافت فرسوده این شهر، اعطای پروانه ساخت با حذف بوروکراسی اداری در کمتر از دو هفته، استقرار دفتر نظام مهندسی در مجاورت شهرداری به جهت حل و فصل درخواست‌های مالکین، استقرار دفتر اسناد رسمی در مجاورت شهرداری و انجام اقدامات ثبتی و شروع درخواست‌های مالکین جهت دریافت پروانه در اسرع وقت از اقدامات موثر شهرداری مذکور بوده است.

صادقی تصریح کرد: برای شفافیت در روند اعطای پروانه، سامانه پیامکی نیز توسط شهرداری راه اندازی شده که به تشریح لحظه به لحظه فرآیند دریافت پروانه نوسازی برای ساکنین محلات هدف می‌پردازد.

مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران گفت: تحقق تجمیع ۱۷۰۰ پلاک ریزدانه و صدور پروانه برای ۴۲۷ بنای فرسوده از جمله اقداماتی است که سبب تحرکات عمیقی در جریان نوسازی و تغییر چهره شهر صالحیه شده است.

صادقی در پایان از برگزاری ۱۱ جلسه ستاد بازآفرینی و شورای مسکن در جنوب غرب استان تهران از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.