شناسهٔ خبر: 154173 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی مالیات بر ارزش افزوده و سامانه مودیان مالیاتی در صنعت حمل و نقل هوایی

کارگاه آموزشی کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی مالیات بر ارزش افزوده و سامانه مودیان مالیاتی در صنعت هوایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، به‌دنبال الزام تمامی مودیان مالیاتی به استفاده از سامانه‌های فروشگاهی و صدور صورت‌حساب الکترونیکی مطابق با الگوی ششم (بلیت هواپیما) در صنعت هواپیمایی، صبح روز شنبه ۹ دی ماه توسط دفتر نظارت بر شرکت‌ها، فرودگاه‌ها و مؤسسات هوانوردی، کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی مالیات بر ارزش افزوده و سامانه مودیان مالیاتی در این صنعت با حضور مدرسان سازمان امور مالیاتی، نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی داخلی، خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در این سازمان برگزار شد. 

در این کارگاه مبانی مربوط به نحوه عملیاتی کردن مالیات بر ارزش افزوده و ثبت صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی توسط مدرسان سازمان امور مالیاتی تشریح شد. 

در ادامه این نشست، محدودیت‌های فنی، عملیاتی و بازرگانی و پیاده‌سازی قانون فوق در صنعت هواپیمایی کشور از طرف نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی بیان شد و مقرر شد موارد فوق از طریق مکاتبه رسمی جهت دریافت پاسخ رسمی سازمان امور مالیاتی به آن سازمان منعکس شود. همچنین نمایندگان شرکت‌ها و دفاتر در جلسه حضوری با نمایندگان سازمان امور مالیاتی مراتب را تا حصول نتیجه منطقی پیگیری خواهند کرد.