شناسهٔ خبر: 154178 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پیام تسلیت سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای درگذشت چهره ماندگار مهندسی عمران کشور

زاهدی سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درگذشت مرتضی زاهدی چهره ماندگار مهندسی عمران کشور و عضو دائمی کمیته بازنگری آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد ۲۸۰۰) را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمدمهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پی درگذشت مرتضی زاهدی عضو دائمی کمیته بازنگری آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد ۲۸۰۰)، پیام تسلیت را منتشر کرد.

حیدری نوشت: ضایعه درگذشت استاد فرهیخته و والامقام، سعید فقید دکتر مرتضی زاهدی استاد پیش‌کسوت دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران موجب تأسف و تأثر شد.

انسان برجسته‌ای که با تلاش و همت بلند خود در توسعه و ترویج علم و دانش این سرزمین به‌ویژه حوزه مهندسی عمران نقشی بی‌بدیل و ممتاز داشت و از دست دادن ایشان رخدادی تلخ برای تمامی کسانی است که دل در گرو پیشرفت این مرز و بوم داشته و دارند. استادی مبرز و دانشمندی توانمند که خدمات برجسته‌ای به میهن عزیزمان ارائه و شاگردان زیادی را پرورش دادند.

فعالیت‌های بی‌نظیر ایشان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و حضورشان در کنفرانس‌ها و محافل علمی در زمینه مهندسی عمران، افتخارات بزرگی برای کشور ما رقم زده‌است. ایشان دانش‌آموخته ممتاز دانشکده فنی دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دانشگاه لندن انگلستان بود، که ذکر سوابق متعدد علمی و فنی ایشان بی‌شمار است.

مشاور عالی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عضو دائمی کمیته بازنگری آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد ۲۸۰۰)، رئیس کمیته تدوین آیین‌نامه بتن ایران، عضو هیئت مؤسس انجمن بتن ایران و چهره ماندگار مهندسی عمران کشور در سیزدهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران گزیده‌ای از فعالیت‌های ارزشمند این استاد فقید است.

بی شک ضایعه درگذشت ایشان موجبات خسارت بزرگی بر بدنه علمی، فنی و مهندسی کشور خواهد گردید. روحشان در جوار اولیای الهی محشور و خداوند متعال رحمت بی‌کران خود را مشمول ایشان گرداند و به خانواده این استاد فقید، صبر و شکیبایی عطا کند.