شناسهٔ خبر: 154206 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۱۱۲۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در ایلام

واگذاری زمین شهر مهران جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن  (1).JPG یک‌هزار و ۱۲۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری برای ساخت مسکن ویلایی به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ایلام واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در مراسم واگذاری زمین‌های محل احداث واحدهای مسکونی ویلایی نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در شهر مهران گفت: سیاست دولت سیزدهم کم کردن هزینه زمین در قیمت تمام شده مسکن است که در این راستا تمام تلاش مسئولین و اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن و همچنین قانون جوانی جمعیت است.

وی افزود: سهم استان ایلام در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال در حوزه‌های مختلف ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد مسکونی است که تاکنون در کل استان عملیات احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی آغاز شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: در شهرهایی مثل شهر مهران و دهلران که محدودیت زمین به آن صورت وجود ندارد و آن را با الحاق به محدوده شهر تأمین کرده ایم با پیگیری استاندار و توجه وزارت راه و شهرسازی، زمین به متقاضیان نهضت ملی زمین و مسکن و همچنین قانون جوانی جمعیت واگذار شده‌است و باز هم اگر متقاضی واجد شرایط داشته باشیم شرایط واگذاری زمین فراهم است.

دوستی تعداد قطعه زمین‌هایی که در این مراسم به متقاضیان شهر مهران واگذار شد را ۱۱۲۰ قطعه ۲۰۰ متری عنوان کرد و گفت: ۷۰۰ قطعه در راستای قانون جوانی جمعیت و ۴۲۰ قطعه نیز در راستای نهضت ملی مسکن امروز رسماً و در محل به متقاضیان واگذار شد و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های خدمت رسان جهت تأمین آب و برق کارگاهی برای احداث واحدها انجام شده و دو تیپ نقشه ساختمانی نیز به شهرداری و نظام مهندسی ساختمان تحویل شده تا در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد احداث محله‌ای زیبا و دلنشین در شهر مهران باشیم چرا که زمین لازم برای ساختمان‌های عمومی و فضای سبز و مدرسه و... نیز در این سایت در نظر گرفته شده‌است.