شناسهٔ خبر: 154229 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر تدوین شد

گردشگری دریایی طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر با هدف افزایش ایمنی و حفاظت از جان مسافران و همچنین حفاظت از محیط‌ زیست دریایی و پاکیزه نگه داشتن سواحل تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مصطفی حاجی­رضایی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به مشارکت ارگان‌ها و نهادهای مختلف در ساماندهی و تسهیل سفرهای دریایی، اظهار کرد: طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر با هدف افزایش ایمنی و حفاظت از جان مسافران و همچنین حفاظت از محیط‌ زیست دریایی و پاکیزه نگه داشتن سواحل تدوین شده است.

گفت: در تدوین طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳، تعیین محدوده و مسیرهای تردد شناورهای هدف طرح، برگزاری نشست فنی تیم های عملیاتی و فعالان طرح، بازرسی و بازدید به منظور اطمینان از ایمنی محدوده و شناورهای طرح و صدور مجوز فعالیت و گواهینامه فنی و ایمنی معتبر برای شناورهای طرح به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: هشت ایستگاه مخابراتی، شش پایگاه جستجو و نجات با استقرار شش فروند شناور جستجو و نجات (پنج فروند قایق ناجی و یک فروند قایق سار) از جمله ظرفیت های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حوزه گردشگری دریایی قلمداد می شود.

حاجی رضایی یادآور شد: پایگاه‌های جست و جو و نجات دریایی استان بوشهر در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند.

وی افزود: همچنین به منظور تسریع در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از هرگونه تاخیر در پاسخ گویی به اضطرارهای دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش‌ شماره در دسترس گردشگران قرار دارد.