شناسهٔ خبر: 154274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن بار در سطح شهرستان بروجن

بار ترافیکی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجن گفت: این شهرستان دارای ۲۱ شرکت حمل و نقل باری با حدود ۷۰۰ دستگاه ناوگان است که یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن بار از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح شهرستان بروجن جابه‌جا شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری،) عادل تقی‌زاده در خصوص موقعیت جغرافیایی شهرستان بروجن و جایگاه آن گفت: شهر بروجن در شرق استان چهارمحال بختیاری در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و لقب دومین شهر بزرگ استان را به خود اختصاص داده است. 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجن افزود: این شهرستان مهمترین جاده استان ترانزیت بار از فلات مرکزی به بنادر و پایانه‌های جنوبی کشور است و در واقع شاهراه ترانزیتی غرب کشور با وسعت حدود ۲ هزار و ۲۵۷ کیلومتر مربع می‌باشد.

وی ادامه داد: محورهای شریانی بروجن به خوزستان و بروجن به اصفهان بیشترین تردد جاده‌ای را در استان به خود اختصاص داده است.

تقی‌زاده با بیان اینکه این شهرستان دارای ۶ راهدارخانه، ۳۲ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین و ۳۸ پرسنل دارد به آخرین وضعیت محورها و راه‌های شهرستان بروجن در سال جاری اشاره کرد و گفت: این شهرستان دارای ۳۸۰ کیلومتر راه شامل ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۱۱ کیلومتر راه درونشهری و ۱۷۱ راه روستایی می‌باشد.

وی اظهار داشت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر بزرگ‌راه شهرستان ۱۳ کیلومتر راه اصلی عریض و ۵۰ کیلومتر راه اصلی معمولی، از ۶۳ کیلومتر راه اصلی ۱۳ کیلومتر فرعی در جه یک، و از مجموع ۱۷۱ راه روستایی ۱۳۳ کیلومتر راه آسفالته، ۳۴ کیلومتر راه خاکی و ۴ کیلومتر راه شوسه در شهرستان وجود دارد که وضعیت نسبتا خوبی را رقم زده است.

تقی‌زاده ادامه داد: این شهرستان دارای ۲۱ شرکت حمل و نقل باری با حدود  ۷۰۰ دستگاه ناوگان باری و حدود ۱۶۰ دستگاه مسافربری است و از ابتدای سال جاری تا آبان ماه ۲۴۱ هزار و ۳۲۶ مسافر در ۵۹ هزار و ۳۰ سفر درون استانی و ۳۷۴ هزار و ۱۱۴ هزار مسافر با ۷۴ هزار و ۷۸۱ سفربرون استانی ویک میلیون و ۹۰۰  هزار تن بار در سطح شهرستان بروجن جابه‌جا شدند.