شناسهٔ خبر: 154318 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه بین‌المللی مشهد میزبان نخستین زائران حج عمره

فرودگاه مشهد مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز عملیات حج عمره فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت از ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس خبر داد و توصیه کرد: زائران چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمدحسین آجیلیان ممتاز با بیان اینکه «نخستین گروه از زائران خانه خدا ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه از فرودگاه مشهد عازم خانه خدا خواهند شد.» گفت: فرودگاه‌ بین المللی مشهد در عملیات حج پذیرای زائران استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها گفت: عملیات حج عمره در ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها از ۱۳ دی ماه آغاز و طبق برنامه اعلام شده در فاز نخست تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی از آمادگی فرودگاه‌های کشور و اتخاذ تدابیر لازم برای انجام هر چه بهتر عملیات حج عمره خبر داد و گفت: فرودگاه‌های مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، ساری، اهواز، یزد، کرمان، زاهدان و بندرعباس پذیرای زائران خانه خدا خواهند بود.

به گفته آجیلیان، در سال جاری قریب به ۶۲ هزار زائر توسط دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و معراج به خانه خدا اعزام می شوند که بیش از نیمی از پروازها از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها خواهد بود.

وی گفت: بر این اساس فرودگاه اصفهان میزبان زائران اصفهانی و چهارمحال و بختیاری، فرودگاه شیراز میزبان زائران استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، فرودگاه تبریز میزبان زائران استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل، و فرودگاه ساری میزبان زائران استان مازندران و گلستان خواهند بود.

به گفته وی زائران استان‌های تهران، البرز، ایلام، زنجان، سمنان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مرکزی و همدان نیز از فرودگاه‌ بین‌المللی حضرت امام‌خمینی(ره) به خانه خدا اعزام می شوند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها ضمن تاکید بر تکریم زائران خانه خدا در فرودگاه‌ها از سوی عوامل فرودگاهی گفت: کمیته تسهیلات فرودگاهی با موضوع حج در فرودگاه‌های کشور برپا شده و به منظور میزبانی مناسب فرودگاه از زائران خانه خدا توصیه می شود با توجه به اینکه فرآیند تحویل بار همچون عملیات حج تمتع نیست، زائران چهار ساعت قبل از پرواز برای انجام این فرآیند در فرودگاه حضور داشته باشند.

وی از زائران درخواست کرد، با حداقل نفرات مشایعین به فرودگاه مراجعه و تا حد امکان برای جلوگیری از ازدحام، مراسم خداحافظی را در منزل یا مساجد به جا بیاورند و از آوردن داروهای ممنوعه و ... که پیش از این در قالب دستورالعمل به کاروان‌ها ابلاغ شده است، پرهیز کنند.