شناسهٔ خبر: 154355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اهدای ۱۳۰ کلاه ایمنی به موتورسواران روستای «دِهنـو» در شهرستان خُـنداب

کلا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب از اجرای دوره آموزشی ویژه راکبین موتورسیکلت در روستای دهنو و اهدای ۱۳۰ کلاه ایمنی رایگان به راکبین موتورسیکلت آن روستا با هدف ارتقاء فرهنگ استفاده از کلاه کاسکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «حمزه شاه حسینی» رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای راکبان موتورسیکلت در روستای دهنو شهرستان خنداب با حضور کارشناسان تخصصی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ارائه نکات ترافیکی اظهار کرد: این دوره های آموزشی در راستای ارتقای ضریب ایمنی موتورسواران در کاهش تصادفات و گسترش فرهنگ خود ایمنی برگزار شد.

وی با بیان اینکه موضوع جان باختن و مجروح شدن موتورسیکلت سواران در تصادفات رانندگی به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی یکی از دغدغه های ترافیکی است افزود: با این وجود متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی‌ها و هشدارها بازهم استفاده از کلاه ایمنی جدی گرفته نمی شود و راکبان موتورسیکلت نسبت به استفاده از آن رغبتی نشان نمی‌دهند که امیدواریم برگزاری این گونه دوره‌های آموزشی در ارتقاء فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی موثر واقع گردد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد فوت شدگان حوادث رانندگی مربوط به راکبین یا ترک نشینان موتورسیکلت، جا دارد تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و عضو شورای ترافیک در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک گام‌های موثری بردارند تا شاهد کاهش آمار تلفات و مجروحین در حوادث رانندگی باشیم.

شاه حسینی افزود: به همین منظور و در راستای افزایش ضریب ایمنی موتورسواران و کاهش تلفات حوادث رانندگی دوره‌های آموزشی برای موتورسواران در روستای دهنو برگزار و تعداد ۱۳۰ کلاه ایمنی به آنها اهدا شد.

به گفته وی علاوه بر برگزاری دوره آموزشی راکبین موتورسیکلت در روستای دهنو و اهداء کلاه ایمنی رایگان به دارندگان گواهینامه موتور، با نصب برچسب شبرنگ بر روی موتورسیکلت‌ها طرح ایمن سازی آنها نیز انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب یادآور شد امسال بمنظور افزایش سطح فرهنگ ایمنی و ترافیک، دو دوره آموزشی نیز برای دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در دو روستای «دیزآباد» و «خانقاه» برگزار شده و به تمامی دانش آموزان آن مدارس بسته‌های فرهنگی اهدا شده است.

شاه حسینی در ادامه به استمرار برگزاری این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: به زودی اجرای طرح ایمنی موتورسواران و آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در یکی دیگر از روستاهای شهرستان خنداب اجرا خواهد شد.