شناسهٔ خبر: 154393 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی هفتگی دمای هوا از ۱۱ دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۲

هوای آفتابی آسمان صاف تحلیل پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۱۱ دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ از سوی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۱۱ دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ را تولید و ارائه کرد.

براین اساس، دمای هوای هفته اول (۱۱ تا ۱۷ دی) در مناطق ساحلی خلیج فارس نرمال، بخش‌هایی از استان های فارس، کرمان، هرمزگان، خوزستان و ایلام از یک تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق کشور از ۳ تا ۶ درجه بیش از نرمال پیش‌بینی شده‌است.

همچنین، دمای هفته دوم (۱۸ تا ۲۴ دی) در استان‌های واقع در شرق زاگرس بیش از ۶ درجه نسبت به نرمال افزایش می‌یابد. دمای نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان از یک تا ۳ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور بین ۳ تا ۶ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

دمای هوای هفته سوم (۲۵ دی تا ۱ بهمن) در دامنه شمالی کوه‌های البرز، شمال غرب، نوار غربی، نوار شرقی، جنوب شرق و جنوب غرب یک تا ۳ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور ۳ تا ۶ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

دمای هوای هفته‌های چهارم تا ششم (۲ تا ۲۲ بهمن) در سطح کشور از یک تا ۳ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.